Konsten att säga prosit

- Attjoooo..
- Prosit!
- Tack.

Svårare än så är det inte.

Jag älskar folk som säger prosit! Det är så sympatiskt. Jag tror ärligt att om man säger prosit till någon som nyser, så tyder det på att man är en bra människa.
Folk som inte säger detta magiska ord till nysande medmänniskor, däremot. Hmpf. Inte så trevligt, enligt min åsikt.

Men jag vill ge min klass en eloge, för när man nyser i klassrummet så hör man, från spridda håll, minst tio "prosit".

"Prosit, prosit, PROSIT, prosit, prosit!" Sjukt gulligt, egentligen.

80952-162

Eller som när jag satt på en bänk hemma hos far min och nös och en okänd förbipasserande glatt sa; "prosit!" En bra människa, det. :)

Trevlig kväll och... prosit!

//Sofia



Kommentarer
Postat av: Mao Z.

Communism is not overrated!!! // Mao Z.

2006-09-19 @ 21:10:48
Postat av: LOVISA&ELIN

hej sofia! elin och jag har planerat att kommentera din blogg så nu gör vi det :D du har en väldans härlig blogg tycker vi! hoppas allt är bra, puss&kram

2006-09-21 @ 18:18:37
Postat av: Sofia

Åh, tack tack! Era bloggar är också sköna. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback