Äntligen hemma!

Det är något särskilt med att komma hem. Och något alldeles särskilt att komma hem till Uppsala.
Igår när jag satt på tåget och såg att vi började närma oss, så började mitt hjärta seriöst att banka. Banka i ren och pur Uppsala-glädje!

Igår var Elin här! Oh, jag har längtat.
Det bästa med såna nära, nära vänner är att de känner en så bra. Nästan bättre än vad man känner sig själv. Det är väldigt tryggt på något sätt, att veta att det alltid finns någon som kan svara på frågor som; "Vad vill jag nu?" när man själv inte kan.
Det är så skönt att alla är hemma igen. Jag är verkligen inte mig själv utan mina vänner. Det är som att man är så nära att man nästan sitter ihop, fast på ett bra sätt.  Så att det blir alldeles tomt och konstigt utan varandra. Jag är så glad att jag har er, ni som betyder allra mest. Jag älskar er. Sjukt mycket.


Idag cyklade! jag till stan där mamma och jag shoppade loss. 
Jag hittade en vit skjorta och en lång svart tröja med knyt i midjan på HM, en rosa Pumatröja och ett träningslinne på Stadium och ett kollegieblock på Åhlens. Dessutom hittade jag HM-beställningen och Veckorevyn i brevlådan. Så nu är golvet täckt av kläder och huvet fullt av idéer. Jippie!

Jag skulle gärna ha lagt upp lite bilder, från Gotland och på dagens inköp, men det tar så oerhört lång tid för min bredbandslösa dator att fixa det att mitt tålamod tyvärr inte räcker till. En annan dag, jag lovar. :)

Nu ska jag bara njuta av det resterande sommarlovet och kolla lite på Ulf Starks frisyr, som är på TV:n. Gör det du åxå, den är helt oslagbar!

Förresten, Holm tog brons? What, är inte han typ asbäst? Tur att vi har Carro..

Ha det bäst och hoppas att era datorer är något snabbare än min, så jag kan se på era semesterbilder!

//Sofia





Kommentarer
Postat av: Elin

åh, det var så härluigt att träffa dig igen! var skitglad även när jag kom hem..och ja, det är bra med kompsir som kan säga till en vad man vill. (är nu mycket klarare i mitt i-landsproblemshuvud)Vi måste sesas snart igen! puss!

Postat av: Padme

Jag vet det är något speciellt med att komma hem till Uppsala :D.

Holm är inte typ asbäst längre, han är bara asbra. Jag såg finalen igår och gud så spännande det var!! Linus Thörnblad gjorde ju en jäkligt bra insats men ändå så kom han "bara" fyra. Plötsligt under tävlingen så gjorde typ alla personbästa och årsbästa. Det var en väldigt hård konkurrens, och det var särskillt hög standard för att vara "bara" EM. Det nya stjärnskottet från Ryssland var helt enkelt oslagbar, han rev inte en ända nivå. Han kommer definitivt bli (/är redan) en av världens bästa höjhoppare och personligen så tror jag att han i framtiden kan ta ett nytt världsrekord.

2006-08-10 @ 16:10:29
Postat av: Sofia

Ojoj. Tack för det utförliga förklaringen av friidrottsvärldens mysterier, Lisa. :D
Och sålart ska vi ses snart, Elin!

2006-08-10 @ 16:12:56
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Erik

Padme kan sin friidrott, det är fint. Fortsätt så!

2006-08-13 @ 01:55:20
URL: http://havregrynet4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback