Katte- en skola för mig?

Dagen började med psalm, upprop och rektorsprat. (Katte är en väldigt gammal skola, Uppsala universitet brukar skryta om att de är gamla, men Katte är faktiskt 200 år äldre, Katte är en gammal anrik skola, Katedralskolan är väldigt gammal, men det brukar vi inte poängtera.) Själv tänkte jag mest på hur kissnödig jag var.

Sedan bar det av mot träff med den nya klassen och mentorerna. Klassen verkade okej, den kan säkert bli nått! Mentorerna babblade och delade ut papper, men jag var inte så koncentrerad, för nu var jag väldigt kissnödig.

 
Lunch. Äntligen en toa, det började bli kris!

Rundvandring. Slut på dagen och total förvirring. Jag menar, var ligger matsalen!? Men som en av mina nya mentorer sa: ”Det är bara bra att ni inte hittar, då blir ni så säkra och kaxiga.” Han tittar menande på mig; ”Fast nu är ni väl förstås förvirrade och kaxiga.” Oj, han ser rakt igenom mig. ;)

   

Katte i all ära, men dagens höjdpunkt var ändå när några forna musikklassare samlades utanför skolan och någon fick en briljant idé. NU STICKER VI TILL BALDER! Ja! And off we went. Jag, Elin, Frida, Magda, Jacob, Fredde, Erika, Hanna, Peter och Xinge stack alltså till Balder. ÅH BALDER. Det ät något särskilt med den skolan.

 Väl där träffade vi glada och rörda lärare. Något förvånade också skulle jag tro, vi kunde inte ens hålla oss en dag! Men de var så söta; ”Det var så tomt utan er här”, ”Vi saknar er!” och ”Åttorna sa att det kändes konstigt och fel att de var äldst”. Det tycker vi med.

Inte för att jag har längtat till Balder under sommaren, men det kändes så rätt att vara där. Så tryggt. Det var härligt och sorligt på samma gång att komma tillbaka. Elin och jag har iaf anmält oss som extralärare och satt upp en hälsning till alla Balderbarn från WetterZetter!

På något sätt så känns det som att man ska dit imorgon och inte till Katte. Jag antar att man vänjer sig. Jag tror verkligen att gymnasiet kommer att bli askul, men det är svårt att skiljas från Balder och vår otroliga gemenskap. Jag menar, det var väl ingen musikklassare som var särskilt imponerad av sin nya klass.


 Och ärligt, vilka andra än baldrare skulle åka och hälsa på sin gamla högstadieskola första dan i gymnasiet..? :) Pretty much says it all. 


Nu ska jag anstränga mig för att gilla Katte! Och det kommer bli ännu enklare om Anna också börjar där! Lycka till med bytet, darling! Jag vet hur det känns att vilja byta till Katte :)  Dessutom ska väl inget hålla dig, mig och Elin ifrån varandra, inte ens att vi valt tre olika skolor från början. :D Lycka till bästis!

Slutsats: Trots en överväldigande Balderkärlek så tror jag ändå att jag valt rätt. Katte är nog en skola för mig! Ja. Katte- en skola för mig!
 
Godnatt kära värld!

//Sofia       


Kommentarer
Postat av: Anna

Ååh, du verkar få det härligt på Katte!
& så gulligt att ni var på Balder

2006-08-21 @ 23:56:06
Postat av: Elin

Bra beskriving av den dagen..trevligt att ha dig här i kväll. Och att ha en underbar blondin att krama i korridorerna! Puss.

Postat av: ellie

Skrapan! Skrapan! Skrapan! Kampen kan börja :P

2006-08-23 @ 21:53:14
Postat av: Elin

KATTE!

2006-08-24 @ 19:21:58
URL: http://weelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback