Kommunikation är A och O

På engelskan i fredags skulle vi köra den där leken när man tar en lapp och ska beskriva ordet på den utan att säga det. Diana får en lapp av en väldigt fnissig Robin, rodnar och börjar mellan skrattattackerna beskriva ordet på den, medan vi gissar:


”Eh…okey. All the girls have it but not the boys…” (Förläget skratt)

“What, boobs?”
”No..hm. Downstairs…”
(Mer förläget skratt)

“Eh, vagina?”

“No!”

Hon visar vad det står på lappen:

Virgin

 

Haha! Det betyder oskuld, inte sånt som tjejer har "downstairs", Diana. :D


 

Kommunikation är A och O för en relation. 

Jag: ”På fredagar har jag fyra timmars håltimme.”

Elin: ”Jag hittade en bild på Britany Spears när hon var 18 och hon hade värsta..”


 Tack för sympatin, kära bästis.


Och imorgon är det alltså dags för skola igen. Fast vissa har ju sovmorgon till halv tolv! Typ jag.
Godnatt, godnatt!

//Sofia

Kommentarer
Postat av: danne

Nu sitter jag i mitt mörka sovrum och skall för en gångs skull kommentera din blogg som du jobbar så flitigt med. Vi skall börja med engelska grejen kort och gott, engelska är ett svårt språk. Slutligen så är håltimmar ett känsligt ämne att prata om med dom som inte har detta lika ofta som en själv, man drar frivilligt upp disskutioner om orättvisa i samhället. Man skall prata om sånt som man inte behöver ta ställning i ...som t.ex politik...


Ha det fint

/danne

2006-08-27 @ 23:48:18
Postat av: Anonym

DANIEL EDWARDSSON! Jag ber dig, skaffa en blogg! skulle vara så otroligt kul!

2006-08-28 @ 18:03:24
Postat av: gunnel

kom på en sak med tanke på paraplyerna.. du vet.. ja har liksom fortfarande kvar mitt (eller arvids) vinröda hos dig. Mor min får allt seriösare damp om det, så det kanske vore bäst om du ville ge det till mig. kanske när vi ses på fredag? Förlåt för världens tråkigaste kommentar.. men jag tycker om dig ^^

2006-08-28 @ 18:33:50
Postat av: Elin

Jag älskade dianas osyldighet! Förrästen, ber om ursäkt för dåligt lyssnade. JAG VILL BLI EN GOD MÄNNISKA (men jag kan visa dig bilden!)(ja, danne; jag skulle dyrka din blogg.)

Postat av: Gerda the man

skulle bli jätte glad om det dök upp ett repotage om nyttig pizza på min blogg. kan du hjälpa mig med lite bilder?

2006-08-28 @ 19:22:17
URL: http://frukt.blogg.se
Postat av: Magdalena

Hej Sofia!
Blir du glad när jag kommenterar nu?
Jag tänkte bara säga till Dianas försvar att hon verkar ha lite problem med språket, fast det var väldigt roligt :)
Kramelikram

2006-08-28 @ 21:50:15
Postat av: elin

nu är jag en lite godare männsika! i called x.

2006-08-29 @ 09:11:05
URL: http://weelin.blogg.se
Postat av: Sofia

Elin: Du är bäst! Bravo!
Danne: SKAFFA BLOGG!
Gunnel: Arvids paraply är i tryggt förvar här hemma..
Magda: JA!

2006-08-29 @ 22:06:44
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback