Köttbullesås



Gunnels och Sofias köttbullesås med musslor:

2 port.

Ingridienser: 

14 köttbullar

½ burk musslor

1 burk champinjoner

½ squash, eller något mindre

1 förpackning krossade tomater

2 msk matlagningsyoghurt

1 tomat

 

Kryddning: Det var Gunnel som skötte den här biten och hon höftade lite, så det får alla ni som genast tänker rusa till spisen och laga den här såsen också göra. ;)

Lite salt

Lite peppar

Lite oregano
Lite honung

Ytterst lite paprikapulver
 

Dela köttbullarna på mitten. Skär tomaten och squashen i lagom stora bitar. Stek köttbullar, champinjoner, musslor och squash på medelhög värme. Ha i de krossade tomaterna, matlagningsyoghurten och tomaten. Rör om och låt puttra i någon minut. Voila, en supersås!
Serveras med fördel till nykokt fullkornspasta, eller annat valfritt tillbehör.


80952-125

Det är faktiskt, trot eller ej, riktigt gott! Det måste vara honungens förtjänst. ;)

Ät gott!

//Sofia







Kommentarer
Postat av: Joline

hmm köttbullesås..har jag bara sett på film..är det gott verkligen?:)

Postat av: Anonym

latcha! verkar finemang!

2006-08-17 @ 22:01:34
Postat av: gunnel

nämen ser man på :D
och gott var det också!

2006-08-17 @ 22:22:16
Postat av: Alex

..Den där måltiden ser alldeles supberb ut.. ! Det skriker "Bon Apetit!" om den :) Haha - men jag tänkte svara på frågan. Jag är också en gammal musikklassare. Gick på Katte, och sprang ut nu till sommaren ! Dock väldigt vemodigt, eftersom jag saknar skolan som tusan :) Alexandra heter jag. Känner igen dig från Händels Messias konserten ju. :)

2006-08-17 @ 23:56:16
URL: http://www.alexpfeifer.blogg.se
Postat av: Elin

bra sofia, mer mattips åt folket!

2006-08-18 @ 07:56:57
URL: http://weelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback