Världens bästa uppfinningar

Världens i särklass bästa uppfinningar? Det är ju lungt tejpen och paraplyet!

Vad skulle vi ta oss till utan dessa eminenta prylar? Hur skulle vi få ihop trasiga affischer och öppna kuvert utan dem? Hur skulle vi ta oss fram längs stadens gator en regning dag och fortfarande se lika välstylade ut när vi kommer fram utan dem? Hur skulle vi överleva utan dem? 


Tejp har alltid varit en passion. Ända sedan pyssla-med-allt-som-inte-verkar-sitta-fast-eller-vara-värdefullt-perioden. Tänk vad men kan skapa med lite tejp!

80952-133    80952-135


Paraplyet är en mer nyfunnen vän. Men det är minst lika snyggt och praktiskt!

80952-134

80952-131                                   
Och finns det något mysigare än att gå under ett paraply som regnet stillsamt smattrar mot?

80952-132
 Sedan hittade jag detta urfina från Burberry. Vill ha!


För övrigt är det trevligt på Katte. Jag, Magda och Erika har hittat två trevlans tjejer vid namn Lisa och Jenny som vi numera hänger ihop med. Extramusiken igår var dessutom ashärlig. Äkta musikklassanda!
Vad gäller klassen har jag väl mött roligare, men sen så har vi  bara gått tillsammans i fyra dar än så länge.

Nu hoppas jag på regn och sönderrivna papper!

Ha det bra!

//Sofia




Kommentarer
Postat av: Anna

Sött inlägg, min käresta.
Visst har du ett underbart nyckelpige-paraply om jag minns rätt?



pyss :*

Postat av: Blondii

åååh, trevligt inlägg =)

2006-08-24 @ 21:34:17
URL: http://dontclick.blogg.se
Postat av: LillJanne

Jasså? Nej, pasta är bra till sallad. men behövs verkligen sallad för att göra en pasta? Nu har du gjort mig oerhört kluven, detta kommer jag ligga och tänka på i månader. Jag kommer inte få en blund om nätterna. En annan fråga jag ställer mig är hur du fann just min blogg av alla som just nu finns i denna värld. Vem vet, kan det vara dessa frågor som är meningen med just mitt liv? Det är det ingen som har en aning om. Men om så vore fallet vore jag ytterst tacksam om du besvarade dessa någongång under min livsgång. Helst innan det är försent, jag menar, det blir mycket enklare så. Jag hoppas du ursäktar alla dessa rader, de är bara fyllda med oerhört onödig information. Som avslutning vill jag önska eder en godnatt, du okände tös.

2006-08-25 @ 00:53:25
URL: http://lilljanne.blogg.se
Postat av: Nathalie

cooola parparlyn

2006-08-25 @ 18:42:30
URL: http://nattisen.webblogg.se
Postat av: emma

Tejp är faktiskt fett bra:D

2006-08-26 @ 11:38:21
URL: http://duvetvem.blogg.se
Postat av: gunnel

paraplyer åt folket!
älskar dig vännen..

2006-08-27 @ 22:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback