Jag vet att jag alltid pratar om mina vänner

Jullov nästa. Skönt! Men innan jag säger adjö för julfirning i Stockholm med omnejd så kommer här en liten hyllning till de bästa personerna i världen, eller i alla fall i min värld.

80952-207

Jag vet att jag alltid pratar om mina vänner. Men det är bara för att de är så bra.

Jag måste ha någon underlig egenskap, någon för mig osynlig, som gör att alla de här underbara personerna vill vara med just mig. Nej, det är inte falsk blygssamhet, ni känner väl mig, jag kan skryta om allt från myggbett till misslyckade kakbak, utan jag känner faktiskt såhär. Vad det än beror på, så är jag oerhört och väldigt tacksam för det. Ni gör mig lycklig, ni gör mig glad. Visst händer det att ni gör mig besviken eller arg någon gång ibland, men ingen är ofelbar – minst av allt jag. Ja, ni gör att jag mår bra. Liksom familj, när de är snälla, badkar och juleljus. Men ni är den största orsaken till detta. Så tack, tack för att ni finns.


 

Elin – Bästaste Wetter, vi har hållit ihop sen femman. Och hur otroligt det än verkar så gör vi det än. Du vet hur mycket du betyder för mig. Dig kan man alltid lita på och o du kommer alltid att vara den jag längtar mest efter på sommarlovet.


 

Anna – Du är underbar på alla sätt och vis. Lojal och generös och gosig och intelligent. Det är så skönt att man kan vara precis bara sig själv med dig. Du kommer alltid att betyda sjukt mycket för mig, vackraste Anna.

 
Gunnel –
Vi kan prata om allt. Och vi i kan skratta så att vi får magknip, gråta i varandras famnar och lyssna på vacker musik tills vi somnar. Av de vänner som står mig närmast idag är du den äldsta, och det känns bra att veta att de känt mig sen jag var en odräglig, lillgammal åttaåring och ändå tycker om mig. 

Hannah
– Vi har inte träffats så mycket på senaste tiden. Det gör mig ledsen.. Jag vill vara med dig! Det finns ingen jag har en lika knäpp - och lika underbar – relation till som dig. 

Lisa
– Vem hade kunnat ana att jag skulle hitta ännu en underbar vän i gymnasiet? Du är så väldigt snäll och rolig och jaa.. det känns som du förstår mig. Jag är så himla glad att vi hamnade i samma klass. 

Magda
– Du är för snäll. Jag känner mig så ond när jag är med dig. ;) Och pryd, vilket innebär att jag känner mig väldigt, ehm, motsatsen till pryd. Men jag tycker himla mycket om dig ändå!
 

Jag hoppas att ni redan vet detta, men om det skulle ha undgått er..

Jag älskar er alla. Väldigt mycket.




Till er alla, från lilla mig, en riktigt god jul!

//Sofia


Kommentarer
Postat av: gunnel

sötnöt! jag kommer alltid att älska dig!

2006-12-25 @ 14:12:44
Postat av: Anonym

Du är bäst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback