Juletider

 

Juletider på Katte och tvärtemot vad alla sam:are tror så diskuterar vi annat än evolutionsteorin och primtal på rasterna. Vi diskuterar julmat också!

 

Erik: Jag gillar inte julmat!

Sofia: Nej, jag vet, det är inte gott! Typ risgryngröt, blä! Och julskinka, finns det något äckligare?

Lisa: Men julskinka är ju jättegott!

Erik: Näe..

Sofia: Den är ju bara fett och senor och läskiga tjocka skivor..

Lisa: Men vad har du ätit för skinkor egentligen? Skinkan är ju typ det godaste på julbordet!

Sofia: Och äcklig senap på..

Lisa: Nej, julskinka är gott!

Vi tystnar. Det är något som inte stämmer här.

Sofia: Men Lisa, är inte du vegetarian..?

  

Annars har detta varit en trevlig helg med vännerna, även om jag känt mig lite förföljd av Jack Black och i viss mån även Kate Winslet. I fredags var Anna och jag på bio och såg the Holiday, en supersöt romantisk komedi med julstäming och Cameron Diaz, Kate Winslet, Jack Black och Jude Law. Rekomenderas verkligen, iallafalla om du gillar typiska tjejfilmer. Och vem gör inte det? Fler kyssar, känsliga killar och lyckliga slut åt folket!

 Och Jude Law är ju typ.. het.


Lördagen började med barnvakt åt två söta barn. Det gick bra. (Eller, jaa.. Ettåringen visade sig ha en förkärlek för att äta playdoolera, men annars så.)
Sedan bestämde jag mig för att filmkväll var ett bättre alternativ än plugg en vacker decemberkväll och övertygade sedan Gunnel om att det även var ett bättre alternativ för henne. Vi såg the School of Rock med Jack Black, en scen ur Flicka med pärlörhänge och den lyckliga halvan av Titanic. I den är som alla vet Kate Winslet med. Och Leonardo Dicaprio, den ende man som någonsin sett bra ut i backslick. Hittills hade jag bara sett Jack Black i två filmer, men vem ser jag inte när jag sätter på teven nästa dag i filmen High fidelity?


80952-206 Det är okej att ha den som sin favotitfilm, Gunnel. Den vann trots att 11 Oscars.

Söndag morgon (?), klockan tolv. Vaknar av att solen letar sig in mellan gardinerna i Gunnels sovrum. Väcker henne genom ”Det kommer en katt”. Drar isär gardinerna och tjuter: Vinter! Oh, kolla vad vackert! Ihh! Promenad! Eller nått i den stilen. Det är nämligen en frostbeklädd värld som blickar tillbaka mot mig genom fönstret, där solen får varje grässtrå, varje frusen domherre att gnistra och glimma. Så vi går ut och går i hågadalen. Och fast det inte är någon snö så är det bländande vackert. Det kanske finns hopp för julstämningens infinning hos mig i alla fall.


80952-205

God jul!

 // Sofia

Kommentarer
Postat av: Anonym

god jul zetterm, trevligt med storsjung & lillajulafton med SB. (förövrigt vill jag fortfaradne göärna ha en gästbloggning!) puss

2006-12-19 @ 18:19:07
Postat av: gunnel

mysigaste helgen nånsin!
Det känns bra att kunna komma ut med titanic.. jag har hållt det hemligt ett tag nu :p
puss

2006-12-19 @ 21:43:08
Postat av: Anna

ååh vilket mysigt inlägg!
åh vad jag älskar dig!

2006-12-21 @ 23:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback