OD - både skönsjungande spermier och riktiga män

OD <3


 

Jag är så himla trött just nu. Men lycklig. Gud, vad roligt jag har haft den här helgen! OD och Capricen i mitt hjärta. Och i år fick ju vi vara med på scenen. WetterZetter on sage - again!


 

Det är svårt att beskriva stämningen på OD-jobbet och varför det är så kul. Kanske är det de åttio stela kostymklädda männen i OD släpper loss och dansar bögdisco, att kaffet luktar så gott, att vi är de enda tjejerna där, att man är mitt inne i en av Uppsalas mest uppskattade konserter eller allt hemlighetsmakeri. Inte vet jag, men fantastiskt roligt är det. 


Det var världens bästa gästartister i år. I alla fall enligt mig. Wille Crafoord och Henrik Dorsin. Henrik är känd från Parlamentet och liknande program och var sjukt kul. Och Wille, jag tyckte det var jätteroligt att det var han, eftersom han är den enda svenska artist jag faktiskt lyssnar på. Kändes lite coolt att prata med honom. Och de var dessutom jättetrevliga, tillskillnad från typ Cecilia Frode (2004), som var assur.

80952-194  Ah. Världens mest skönsjungande spermier.
   

Capricen går inte att beskriva, den måste upplevas, men jag kan ju säga att de i år hade ett tema där de följde en man genom livet. Konserten började med att OD kom in i aulan klädda som spermier och med ett stort ägg på scenen, sedan var de barn, tonåringar, vuxna, medelålders, gamla och dog. Det var otroligt kul att få vara med på scenen, som statister bakom en låt Wille sjöng. Enligt säkra källor är Elin och jag de första tjejerna som har fått vara med på en OD-Caprisé utan att vara gästartister. Lite status där.


 Mina studentkompisar på scen.

Alla OD-killar var dessutom supersnälla i år, det är ju tredje året vi jobbar bakom scenen. Tidigare har det mer känts som de har tänkt ”vilka är det där?” om oss, men nu var de hur trevliga och snälla som helst. De både tackade för fikat och sa att de gillade våra skyltar.



”Är det ni som skriver alla de där putslustiga skyltarna? De är så roliga, man bara väntar på att ni ska sätta upp fler!”

80952-196

Och det bästa är att våra skyltar faktiskt fungerar, se här:


80952-195
Ett gäng riktiga män! 


Vi skrev små meddelanden till Henrik och Wille också. Det började med att Henrik hade ont i halsen och vi satte in lite te i hans loge.
(Dessa skyltar/rim är lättast att förstå om man såg Capricen, men jag kan ju säga att Henrik sjöng och hoppade runt som en galning på scenen i flera minuter utan att, tycktes det, andas. Och att Wille genom hela föreställningen pratade om Mozart, med ett sött mindervärdeskomplex och att han framförde en låt som hette ”Jag vill också vara lesbisk”)


80952-201


Sedan kom vi på att ville nog ville skriva nått till Wille också.


”Visst var väl Mozart och dom större genier,

men vi gillar dina melodier.

Och ingen kan skriva texter som du,

det är nästan så man vill bli lesbisk nu.”


  Ännu en som lyder våra uppmaningar och tar en klubba, bra jobbat, Wille!

 Och visst har Henrik ovanligt röda kinder, vems rouge kan han ha lånat?


 Ja, det har varit sjukt kul och man känner sig nästan lite tom nu när det är över. Men all kärlek på OD. När de och Wille kom fram och kramade och tackade oss igår blev jag så himla glad och typ rörd. Och kanske mest av allt när Wille sa: ”Tack för allt ni har gjort.. Och för att ni har varit så osedvanligt gulliga.”
Iiih. Han är min idol.

//Sofia

Kommentarer
Postat av: förälskad student

vilket inlägg Zettur! kunde inte sagt det bättre själv. håller på med ett inlägg men det jäkla bloggsidan vägrar publicera det..även det en liten hyllning till de 80 männen i vårt hjärta + citat of course. Vill gärna ha en gästbloggning av dig sedan, det vore trevlans. Du är bäst!

Postat av: Sofia

Men det är du som är bäst, Wetter! Och OD + gästartister, såklart. Jag är så kär! :)

2006-12-12 @ 18:36:32
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Erik

C O O L !

2006-12-16 @ 00:20:17
URL: http://havregrynet4.blogg.se
Postat av: kalliljas

Ni gjorde ett toppenjobb på Carpicen! Hoppas att vi ses nästa år igen!

2006-12-19 @ 10:57:34
URL: http://kalliljas.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack! Och det hoppas verkligen jag med! :D Magnus ville iaf. ha tillbaka oss.

2006-12-22 @ 18:47:11
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback