ÖNSKELISTA

Det är jul om två veckor. Ooo.

 

Jag hade tänkt mig att bara önska mig en sak i år. En ny, bra CD-spelare som faktiskt har bättre ljud än min Ipod (vilket min nuvarande inte har), inte är knallblå och saknar repeat-knapp. Men det sprack redan efter två timmar när jag kom på att jag ju måste önska mig pengar till Skottland och att det var lite taskigt att säga till sina kompisar att man önskade sig en CD-spelare.
Så, här kommer min önskelista:


 

Muntligt

CD-skivor 

¤ Jack Johnson - on and on
¤ Paul Simon – Surprise
¤ Absolute sixties
¤ Cat Steavens – Tea for the Tillerman
¤ Robbie Williams – Sing when you’re winning
¤ The Beatles - LOVE
¤ Enya – Amarantine
¤ Josh Groban - Awake
¤ Wille Crafoord - Om det så går under går det över
¤ Simon & Garfunkel - Bookends
¤ Tom Petty – Highway companion


 



Skriftligt
Böcker/tidningar och sånt

¤ Fortsatt prenumeration på Veckorevyn

¤ ”The Ancestors Tale” av Richard Dawkins

¤ “Stora badrumsboken” av Vinny Lee

¤ Väggalmanacka för 2007, nån Sofiig
¤ "Te - från Sengha till Lapsang" av Petter Bjerke och Vernon Mauris
¤ ”Hur Homo blev sapiens” av Per Gärdefors


Kroppsligt


¤ Lyxiga spasaker (hellre nått litet fint än mycket och mindre fint)

¤ Eye & Cheek pallette no. 4 från the Body Shop

¤ Halsband från Pilgrims höstkollektion 06

¤ Parfym från Tommy Girl



Rumsligt


¤ Kuddar från Laura Ashley




 

Viktigt


 

¤ Pengar till min förestående Skottlandsresa

¤ Ny! Bra! Cd-spelare

¤ Om någon hade tänkt köpa det sedvanliga presentkortet på H&M eller SF tänkte jag bara säga att jag mycket hellre får en shoppingförmiddag/biokväll tillsammans med dig än ett presentkort. Förutsatt att du bjuder, såklart ;)

¤ Överraskningar är kul, en film eller skiva jag inte insett att jag önskade mig är alltid välkommen!


  


 

”Jul, jul, strålande jul...” 

Imorgon är en intensiv dag. Först jobba bakom scenen på ODs Caprisé i from 9 to 5 och sedan sjunga på Musikklassernas Luciakonsert på kvällen.

Så om vi inte ses i Univerisitetsaulan, så ses vi i Domkyrkan!

Jag vill ge en eloge till Mamma, Pappa, Låtta, Lisa och Maja som ska kolla på båda konserterna imorgon! Och Gunnel, Erik och David ska också nämnas, även om de bara går på en av dem. Tack för att ni alla kommer och kollar på mig och mina sångkompisar och OD-gubbar!



Och jag borde verkligen skriva klart min tyskauppsats, men det är himla omöjligt att skriva en uppsats på ett språk man inte kan. Jag letar nog reda på ett rött band istället (hur kommer det sig att de försvinner varje år i luciatider?) och hoppas på det bästa.


 

Håll förresten koll på Elin blogg där det snart kommer att dyka upp ett gästbloggsinlägg skrivet av mig i vilket jag kommer att avslöja en massa smaskigt backstage-skvaller från OD:s Caprice och mycket mer.



Vi ses!

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå jag kommer oxå! :D

2006-12-09 @ 01:29:57
Postat av: Lisa

ihh vilken smart önskelista du har sofia ^^ jag låter mig inspireras! fast du vet ju iofs vad du får från mig. det ska bli superkul att höra all fin(hoppas jag!) körsång ikväll, inte behöver du ge oss en eloge för en sån trevlig sak! xxx

2006-12-09 @ 13:12:53
Postat av: Hannah

och jag tänkte också gå. Föresten måste vi verkligen planera Skottland snart.

2006-12-09 @ 13:39:29
Postat av: Sofia

HannahAnna: Kul! Ja, planläggning av det landet ska vi göra snart..
Lisa: Och jag ser fram emot all fin musik jag kommer få av dig :)

Postat av: lovisa

om det inte spelar ngn roll om det är en vanlig skiva lr inte så kan jag bränna jack johnson-skivan till dig :):)

2006-12-14 @ 19:16:03
Postat av: wetter

lovisa du får gärna brä'nna den till mig!

2006-12-14 @ 22:27:11
Postat av: Maja

trevligt önskelista sofia, måste säga att du har bra smak :)cat stevens är bland dom bättre

2006-12-17 @ 21:08:33
Postat av: Sofia

Jo men det skulle vara trevligt, Lovisa! Om du vill förstås.. :)

2006-12-18 @ 22:08:19
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback