Dagens...

Outfit(s): Se denna alldeles vanliga sommarflicka förvandlas till ett blått pyamasmonster...

(Jag sommarjobbar alltså på en avdelning där de blandar till cancermediciner. Även om jag inte är inblandad i själva blandningen så krävs det en hel del ombyten. Och för er som inte vet så är cancerläkemedel väldigt giftiga och kallas cytostatika. Lite småläskigt sommarjobb, ja, men man vänjer sig.)

80952-97

Innan jobbet, efter jobbet:
¤ Brun T-shirt från Coola Anna
¤ Jeanskjol från H&M
¤ Seglarskor från Vagabond

Accesoarer:
¤ Långt halsband från I.me.my
¤ Pocketbok; "Romarblod"



80952-107

I rummet innan rummet innan renrummet, eller bara ute på sjukhuset:
¤ Grön, enorm T-shirt från Ackis
¤ Gröna, enorma byxor från Ackis
¤ Vit, enorm apotekarrock från Ackis
¤ Inneskor; privata

Accesoarer:
¤ "Varning, farligt avfall"s-ettikett
¤ Apotekspåse med farligt innehåll



80952-98

Notera särskilt byxornas snygga skärning. Hög midja är ju inne..



80952-103

Väldigt behörig:

80952-96

Förvandlingen är färdig. Såhär ser man alltså ut i rummet innan renrummet (Ni kan ju tänka er hur de inne i renrummet ser ut, ännu mer som små blå rymdmänniskor):
¤ Blå operationsmössa från Ackis
¤ Blå, tvådelad pjamas, kommer förpackade i sterila papperpåsar från Ackis
¤ Blå skoskydd i plast från Ackis
¤ Skyddshandskar, som tack och lov inte är färgmatchade, från Ackis

Accesoarer:
¤ 30-ml-spruta
¤ 70% sprit på sprutflaska. Och det är utspädd sprit.

80952-108


Åter till "Dagens":

 Fynd: En randig båtringad Henri Lloyd-tröja, perfekt en sval sommarkväll vid bryggan. :)



 
Hatmat: Ris!!! Det förstörde min lunch fullkomligt. När jag kom till SA (sjukhusapoteket, där min mamma jobbar), alldeles utsvulten efter en förmiddags slit på CBC (cytostatikaberedningscentralen) och skulle ta ut min medhavda mat ur micron var den så jäkla varm att jag tappade allt på golvet. Ris över hela personalrummet. Gah. Imorgon blir det pastasallad. Väl kyld. 

 Bravad: Jag lyckades hinna packa upp allt som stod på CBC-vagnen, plus tvätten, på två timmar. Yey.

 Film: (Eller det var väl egentligen gårdagens, men eftersom jag inte sett någon film since, så får det räknas ändå) Pirates of the Caribbean - Dead man’s chest, såklart!
 Den är nog ingen Oscars-aspirant direkt, men rolig var den! Jag och Gunnel, och resten av publiken, skrattade högt flera gånger! Och den var absolut en värdig uppföljare, även om det märktes att den sitter ihop med den ännu icke utkomna trean.
 För er som ännu inte har sett den och lider av åksjuka vill jag dock utfärda en varning; det snurrar en hel del under resans gång.

80952-106 

 Irritationsmoment: Alla dessa evighetslånga listor på modebloggarna. Visst, man får skriva om vad man vill, men måste alla ha samma listor? Lite kreativitet, tack. ”Vad har du i din handväska just nu?”  Ärligt, vem bryr sig?

 

 Kommentar: Av en halvdöv gubbe utanför apoteket ; ”Är du operationssköterska?” ”Jasså inte, de brukar ju ha gröna byxor.” Jaa, liksom resterande sjukhuspersonal. :) 


 Bild: På Gunnel och mig från igår, när vi lekte pimpar på herr-H&M.  


 Faktum:
Jag älskar gubbar. Och nu, innan några missförstånd uppstår (Jag kan redan höra Dannes äcklade ”Åååh”) och eftersom jag råkar vara en tonårstjej,  en trettioårig man hade aldrig behövt trassla in sig i spösmål om det här, för ingen hade misstolkat honom, så måste jag klargöra en sak. Klargöra att jag menar ”älskar” som i ”Oj vad jag älskar sushi” eller ”Jag älskar Anders Larnemark”. Inte som i ”Jag älskar min familj”. See?

 Gladskutt i magen: Brev från Anna! På hästbrevpapper. Hon är för söt. :D

 

 Snygging: Han på vätskelagret var väl inte så ful, trots allt.

 

 ”Ha! Sug på den, du”: Den här tillägnas alla er (Danne) som tycker att Michael Ballack är ett konstigt namn. Jag säger bara en sak; Zinedine Zidane.




Framöver ska jag ägna mig lite mer åt den här aktiviteten och lite mindre åt läkemedelshantering.

       (Läsning)

Men först ska jag sova. Gääsp. Man blir trött av att gå upp 6.30 varje morgon.

Godnatt! Och dröm sött!

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Erik

Jag säger bara Papa Bouba Diop...
Men vilka outfits! Jag är rörd till tårar. Kan du smuggla ut något utanför sjukhusväggarna. Har letat överallt efter ett par riktigt sterila handskar, något som (för att citera Emma Nilsson) skulle passa mer än väl på en classy middagsbjudning.

Postat av: Sofia

Haha!:D Jag kan ju försöka..
Okej, Papa Bouba Diop var ochså räät skumt. Måste informera Daniel om det!

2006-07-26 @ 13:13:12
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Johanna

Gillar smycket som du hade på sista bilden ;)

2006-08-02 @ 16:30:35
Postat av: Anna

HAHA alltså badmössan är HELT underbar!!
har du kvar den?

2006-08-06 @ 00:32:43
URL: http://pocketsize.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback