Sofias sommarlista

Nu har lite drygt halva sommaren gått och en hel del saker har hänt. Förutom det man brukar göra på sommaren, som att bada i havet, bränna sig på näsan och träffa människor man älskar, så har jag gjort och råkat ut för lite andra saker. Småknäppa och roliga, gulliga och äckliga. Eller bara dumma. Så nu tänkte jag göra en (mycket unik) lista på upplevda saker som jag kan rekomendera, och på saker jag avråder starkt ifrån.

80952-112

Prova gärna att...

...äta dig mätt på solvarma hallon, jordgubbar är överskattade

...ha hopptävling från en brygga rätt ut i mälaren med galna grannar, som är rädda för fiskar

...gå på en fullsatt konsert på Ullevi. Tillexempel Robbie Williams

...åka sagotåget med en förundrad liten syster. "Åh TITTA, en prinsessa!"

...äta kall pastasallad med mycket tomater i

...bli intervjuad av  "Gotland - Just nu" och fotad av en snygg fotograf vid namn Arvid

...framgångsrikt lura en inte allt för intelligent klasskompis att tyska snickers innehåller 12% alkohol så att han tror att han blir full, eftersom "12 procent plus 12 procent blir 24 procent, och det är ju jättemycket"

...sjunga sånger iklädda för små medeltidsdräkter och en ostämd gitarr

...ligga sked

...klättra runt under jorden och titta på droppstenar i Lummelundagrottan

...spendera tid med din älsklingsfamilj

...ta med dig en full temugg som du dricker lite ur när du går och hyr film

...titta på soluppgången en kylig morgon då du inte kan sova

80952-114 

Undvik helst att...

...gå vilse på Ackis

...tappa honungen i filen som välter på juicen, så att hela den nystrukna duken täcks av juice-fil-gegga med honungsstänk i

...chockera dina kompisar så till den milda grad med en gammal hemis att de börjar gråta

...bli bajsad på av en fågel mitt inne i Visby

...tro att man får cancer om man tappar en flaska på sitt sommarjobb

...bli beroende av VR

...förväxla kaffe med te och ta en stor klunk, som du måste springa till vasken och spotta ut

...äta ris

...gå i så djupt vatten i den underjordiska grottan att vadarstövlarna, som går upp till armhålorna, tar in så mycket 7-gradigt vatten att dina fötter flyter om du inte står upp.

80952-113 Grottforskare.

Och sen har vi de saker som inte passar i någon kategori.  Saker som jag inte vill rekommedera, åtminstone inte för mina oskyldigaste läsare, men samtidigt inte har hjärta att avråda från, eftersom det verkligen kan vara en upplevelse att... 

...klättra upp på taket på en 1300-talsfästning via de instabila byggställningarna

...bada i jeans mitt i natten

...bli full och strula med en okänd 20-åring

...tappa någons stooora glass när de är på toa, borsta bort gräset och förlita sig på denna någons närsynthet

...hoppa studsmatta med två killar som väger dubbelt så mycket som du, så att du flyger all världens väg

...spana genom fönstret på din snygge granne som, medan du pratar i telefon med en kompis, upptäcker dig

...bada naken i grannens pool, som står på framsidan

80952-78 

Det var några utdrag ur min sommar so far. Men nu, om tre timmar, sticker jag till Gotland igen! Till Gotland och Anna. Jippie! :D Efter det så blir det Hannahs land och tältning med några bästisar. 
Men  nu måste jag hem och packa!

Ni får ha det superbra!

//Sofia



Kommentarer
Postat av: Erik

var det den snygge grannens pool man kan bada naken i?

Postat av: Elin

HEJ sötnos! listan var..haha, schöning..jag har också gjort en del tok i sommar..du glömde "bli full med sin mamma" ;). det var kul att prata med dig senast! Hör av dig när du är hemma. puss!

2006-07-30 @ 20:18:06
URL: http://weelin.blogg.se
Postat av: Anna

skönaste inlägget

2006-08-06 @ 00:30:18
URL: http://pocketsize.blogg.se
Postat av: Ellie

Hej! Den där bilden och glassen vill jag helst glömma Haha!!

2006-08-06 @ 14:25:24
URL: http://ellienoran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback