Gymnasieångest

Jaha, tänker ni, det har väl alla sin beskärda del av?
Och det är klart. Men det här var lite mer än så. Jag kom just på.. nej det gjorde jag inte, men insikten drabbade mig för ett par dar sedan. Även om det har legat där och gnagt ett tag så var det då det slog mig.

Jag har valt fel gymnasium.

Jäklar. Minst sagt.
Så nu börjar hela procerduren med "efteranmälan", ringa Cars och gråt inför frågande föräldrar.
Jag känner mig bara så dum. Kunde jag inte ha kommit på det lite tidigare? En termin tidigare, eller så.
Och jag har bara mig själv att skylla. Men gjort är gjort, och jag har iallafall skrivit till gymnasieenheten.

Jag antar att det var en del sentimentalitet över Balder som fick det att braka loss. En hel del, faktiskt. Men inte bara. Det har aldrig känts riktigt rätt med Rosendal, jag kan inte ens komma ihåg varför jag valde det längre. Så nu är det bara att hoppas och.. (med risk att låta som ett amerikansk storfilmsslut) be.

Be att jag får hamna på Katte. För det är allt jag vill för tillfället.


Bortsätt från dessa bagateller, så leker livet. Här på Gotland skiner solen och havet lockar med salta stänkt och svala vågor. Ikväll ska jag träffa min favoritfamilj! Den som jag spenderade många lyckliga sommarveckor med som liten. Eller mindre, då. :)

Ha det skönt i solen och tänk inte ens på hösten. Huh, säger jag bara.
Om ni har lust kan ni ju hoppas lite för min skull också. Det skulle uppskattas.
Men annars får ni ha ett underbart sommarlov!

//Sommar-och-sol-Sofia


Kommentarer
Postat av: danne

ja du sofia, detta låter väldigt komplicerat. Men det ordnar sig säkert skall du se.

ha en fin sommar!

/danne

2006-06-20 @ 19:09:23
Postat av: emma

Ojdå, låter jobbigt:( Men jag lovar, det fixar sig!

Postat av: Elin

så du ska byta? Lycka till, det blir bra var du än hamnar, men jag hoppas att du hamnar på katte (hos mig!!) omd et är det du vill! (har ni dator med till gotland?) pussi!

2006-06-20 @ 20:53:07
URL: http://weelin.blogg.se
Postat av: Anna

men lilla vännen!
det där lät kruxigt.
hoppas ni har det underbart i stugan :)
hör av dig när du kommer hem. Puss!
(btw, har du cyklat till bibblan lr?:D )

2006-06-20 @ 22:01:24
Postat av: Nadja

Måste bara få säga vilket sött linne du har på din "visningsbild", får man fråga var du har köpt det? :)

2006-06-21 @ 12:04:27
Postat av: lisa

ojdå =/ jag trodde inte att det gick att byta gymnasium såhär sent. går det? berätta hur det går..

2006-06-21 @ 14:27:57
Postat av: Ellie

Sofia... Då blir vi värsta fiender :P

2006-06-21 @ 16:34:26
URL: http://ellienoran.blogg.se
Postat av: mayen

jag lovar att be lite ;) och det ordnar sig skall du se... hoppas du får en fin fin sommar Gotland låter ljuvligt!

2006-06-21 @ 21:30:02
URL: http://princesssparkling.blogg.se
Postat av: Erik

Gotland, låter härligt du.
Är det extramusik som hägrar litegrann också på Katte månne?

2006-06-22 @ 20:19:33
URL: http://havregrynet4.blogg.se
Postat av: gunnel

men sofia, jag visste inte att du kände så för gymnasievalet.. när du pratade med mig trodde jag inte att det var så seriöst menat. bara du är nöjd så är jag glad, men det blir tråkigt på rosendal utan dej. jag hade sett fram emot att vi skulle gå på samma skola.
du får ha en härlig sommar på gotland! tänk inte så mycket på allt det här, jag är säker på att det fixar sig till slut :)

2006-06-27 @ 22:09:23
Postat av: Sarah

Hejsan! jag vill bara säga att jag oxå
har gymnasieångest! jag sökte på det, och så kom din blogg upp. Jag är jättvelig och osäker på om jag ska byta eller inte,vet knappt vilken skola ellr program jag ska gå..och har tänkt på det ganska länge. Jag e orolig. Jag har gått 2 mån nu men hoppas d löser sig.Har du nåt råd? Hoppas d fixar sig för dej med! Kram

2007-11-05 @ 18:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback