WetterZetter- we are the winners!

JAAA! :D :D :D   Vi vann MGP!  
 
80952-63

 WetterZetter- en oslagbar kombination


Det hade dock inte gått att genomföra utan nedanstående personer. Så, ett supertack till:

Erik- allas vår charmör med söt hatt och fina målbrottstuppar!

Maja, Ellie och Frida- världens bästa dansare, som gjorde vårt nummer kul att se på!

Danne, Matto, Per och Anders- för proffsig kompning!

Juryn, såklart och publiken- för att ni gillade vår låt!

 
Vi hade ju lugnt bästa showen! Maja, Ellie och Frida hade gjort en jättegullig dans och alla tjejerna var fjollsöta i sina röd- eller rosaglittriga kjolar och pippilotter i håret. Erik såg lite lagom sliskig ut i uppknäppt skjorta och hatt. Men var söt som få, ändå, när han kom fram och gjorde mitt berömda ”gör du nåt på fredag-solo”.  

80952-62

En av våra mer eller mindre seiösa dansare. :)

80952-61

Charmören no.1


Det var kul att äntligen få framföra låten, även om vi såklart gjorde det lite halvt på skoj. Och så  gick vi och vann, med en låt Elin och jag gjorde i femman och som dessutom går i gissmoll. (Ojdå, en poplåt i gissmoll. För oinvigda: Giss är en mycket skum tonart med massa förtecken och moll brukar i vanliga fall känneteckna vemodiga låtar.) Men bra blev det! Synd om alla andra deltagare, bara. Slagna av en låt skriven av 11-åringar. Hihi. Ibland är det hårt.


Den oerhört bra låttexten kommer här:

”Det gör ont i mig när jag kollar på dig, när du går omkring med en annan tjej
Det är någonting jag vill säga dig, men jag vågar inte göra det du lägger aldrig märke till mig
Men jag kollar ibland på dig och din tjej när ni inte märker mig

 Måste det vara såhära att vara kär? Woo.
Jag vill så gärna vara där du är.
 
När jag såg dig idag kändes allt så bra, och jag tänkte snart blir det du och jag
För jag hörde din tjej säga: ”Jag tycker inte om dig mera nu, det finns väl flera killar än du.”
Och sen såg jag gå därifrån och hon stod där som ett fån

 Måste det vara såhära att vara kär? Woo.
Jag vill så gärna vara där du är.

 Vad ska jag göra, du kommer fram till mig
Ska jag våga fråga ”Gillar du mig?”
Hjärtat bultar hårdare och så stannar du vid mig.
”Gör du nåt på fredag, eller vill du gå på bio med mig?”

-       Vad kul det ska bli på fredag.
-        Aa, visst ska det.
-         Ja, det ska det.
-         Vad söt du är idag.
-         Det är du med, jag har gillat dig jättelänge.
-         Jaha, hoppas filmen är bra.
-         Aa, det hoppas jag med.
-         Puss, puss!”


80952-60
 

Och så fick jag reda på att jag fick ett sommarjobb after all. Yes. Jag tror att världen ler mot mig idag!


Här kommer lite badbilder från igår, åxå. Några badgalningar, WetterZetter i annorlunda tappning, Pers öra och ett gäng stekare. Trettio grader varmt, strålande sol och badande barn. 
Kan det bli bättre?



 Njut av livet!

//Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!!!
Å låten var bra för att vara gjord i 4:an :)

2006-06-13 @ 19:19:28
Postat av: maya

tralala :) vilken seger!

2006-06-13 @ 19:44:06
Postat av: Elin

yeah! :D

Postat av: Erik

outstanding, säger bara det

2006-06-15 @ 19:34:09
URL: http://havregrynet4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback