Hyllning till badkar

Åh, finns det något bättre än att krypa ner i ett varmt bad efter en lång dag?

80952-141

”Så ljuvt är strilande ljud av regn

och av bäck, som porlar i dalens hägn,

men bättre än regn och rännils gunst

är badvattnets ånga och heta dunst.


Vackert är vattnet när strålar stå

ur en springbrunn vit emot himmel blå,

men intet fontänsorl så skönt kan bli

som det varma vattnet, jag plaskar i.”

Jag kan inte annat än hålla med. Att bada är min hobby. Jag älskar det, det är så sköönt!

80952-140

Så nu ska jag göra just det, bada. Mmm.

//Sofia

80952-139

Kommentarer
Postat av: Emelie

Guu vad mysigt och varmt det ser ut! Skulle verkligen vara jätte skönt där i när vintern kommer, då blir allt bara mörkt och kallt!

Postat av: Ellie

tänk när vi satt alla tre i mitt badkar! :) MMm... det var härligt!

2006-09-05 @ 16:30:07
Postat av: Elin

ja, det var härligt..(och roligt när jag hittade en mosad röd badkula..)puss, din wetter

2006-09-05 @ 18:18:39
URL: http://weelin.blogg.se
Postat av: helena

åå härligt, jag tror att jag ska ta mig ett bad :)

2006-09-06 @ 18:47:55
Postat av: Emil

yup! bada är det som gäller;P
Fast det är bäst när vattnet fortf rinner, det blir FÖR tyst och stilla när det slutat! Visst har jag rätt!?

2006-09-08 @ 18:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback