Om jag var politiker...

Om jag var politiker skulle jag införa en barnminister. En som tog hand om barnens intressen i samhället.

Har ni tänkt på hur mycket sämre man behandlar barn, från 0 till 18, bara för att de inte kan göra sina röster hörda själva?

Tre timmars håltimme, det skulle aldrig tillåtas på en arbetsplats.
Skolmat för 5 kronor per elev och dag, interner i fängelset får mat för 16 kronor/dag.
En toa på 130 elever, det skulle vuxna aldrig gå med på.
Tillochmed barnskor (fast det bär emot får jag väl erkänna att jag här talar av egen erfarenhet) är hårdare och obekvämare än vuxenskor.

Okej, det är väl bra att KD vill införa en äldreminister, men om jag var politiker så skulle jag satsa på barnen. Det är ju ändå vi och våra små bröder och systrar som ska ta över det här landet inom en inte alltför avlägsen framtid. Länge leve det lilla folket! :)

80952-129

Sedan vill jag bara berätta att JAG KOM IN I DE VISA idag!!! Jippie!!!
Okej, kammarkören ville inte ha mig, men vad gör det när jag nu är med i De visa? Tack för att du övertalade mig att söka, Elin! :D WetterZetter gör comeback!

Godkväll och godnatt!

//Sofia



Kommentarer
Postat av: danne

Jaså du har lagt ner det där med nobelpris i fysik, nu skall du bli barnminister istället...
ja du sofia, liten flicka(iallafall små fötter)
med stora framtidsplaner.
Det är bara att önska lycka till...


/danne

2006-09-14 @ 17:05:39
Postat av: emma

Vad kul med De visa!! :D

Postat av: Pastorn

tack för kommentaren.
Barnminister är bra..
jag har två st små.

2006-09-14 @ 17:55:17
URL: http://pastorn.blogg.se
Postat av: gunnel

grattis igen sofia!
förlåt, men måste bara påpeka.. "länge leve det lilla folket" lite riktat till dig själv kanske?
hihi^^

2006-09-15 @ 15:15:43
Postat av: helena

åå va kul, jag och lovisa falkman sökte idag och kom in båda två :) trevligttrevligt!!

2006-09-15 @ 18:24:32
Postat av: Sofia

Helena: Åh, värsta kul!
`Gunnel: Om jag inte tyckte så mycket om dig att jag inte kunde säga att jag tycker att du är dum, så skulle jag säga att du faktiskt var lite dum där.

2006-09-17 @ 18:30:04
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, då ses vi imorgn på repet, darrling!

2006-09-17 @ 19:40:59
Postat av: Lisa Eriksson

Sant sant, visst vore det bra med en barnminister. Vi får alldeles för lite uppmärksamhet och folk bryr sig mindre om oss. Men jag tycker ändå att en äldreminister också behövs eftersom alla blir vi gmmla någon gång och då klarar man ju kanske inte av vissa saker själv utan behöver mer vård och medhjälparel. Det är ju inte direkt något att se fram emot att få en hemsk ålderdom...en hemsk tid före man dör... Man vill ju leva livet (så mycket man kan) även fast man är 80! :P

2006-09-28 @ 11:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback