Hundra gånger hellre och värre

Det är dåligt att förbjuda sina barn att festa, eftersom de då vill göra det hundra gånger hellre och värre.

"Du får inte."

Ursäkta, jag får inte gå ut och träffa folk en lördagskväll?! Hej socialt självmord. Och allmän långtråkighet.

"Jag tänker åka."

Många arga uttalanden senare...

"Men då får du komma hem SENAST halv ett!"

Och vart någonstans är det rättvist att säga år sin 17-åring att komma hem halv ett?! HALV ETT! Skojar du eller? Jag är väl inte 14 längre... jag fyller för tusan 18 om mindre än ett halvår!!! Kan mina vårdnadshavare inte bara lite på mig?! Och det värsta av allt är att jag INTE ENS FÖRTJÄNAR denna behandlig. Jag har ju aldrig gjort något dumt! (Öh, FÖR dumt...) Jag passar tider, har mobilen på, super mig inte redlös...  Och kom igen - jag är tillräckligt intelligent för att förstå att jag inte ska knalla in i skogen med främmande män som bjuder på fina vita piller.

JAG KÄNNER MIG SÅ ÖVERBESKYDDAD! JAG BLIR GALEN!!! AHHHHH. SLÄPP TAGET! Jag är en egen person nu, med ett eget liv. Låt mig bestämma över det, låt mig lära av mina egna misstag. Och låt mig vara ifred.
ARGH...


Ja, jag vet att mina föräldrar försörjer mig. Så jag ska vara glad. Och att de älskar mig. Så det är därför de håller på såhär.

Men jag är stor nu. Nästan vuxen. Jag MÅSTE få ha ett eget liv.

Och när jag får egna barn ska de få vara ute hur länge de vill när de är 17, nästan 18. Iallafall om de har visat att de klarar av det, vilket de säkert har eftersom de flesta 17-åringar gör det. 

//Sofia


PS. Var glad om du har syskon, då har de iallafalll fler än en att oroa sig över och hålla koll på.

PS 2. Min mamma är inte bara dum. Hon säger väldigt bra saker ibland också, sånt som jag ska säga till mina barn när de gjort nått dumt: "Jag tycker inte alltid om det du gör, men jag tyckar alltid om dig."

PS 3(Till Gunnel). Men Gunnel... Vi hade ju bestämt att vi inte skulle festa ihop nått mer på ett tag! Vi skulle ju ses bara vi! Äh, vi få väl köra på fjärde gången gillt, då... ;)

Kommentarer
Postat av: Daw

inte så najs =/ aja snart är du 18 och då kan du göra som du vill!

2007-08-26 @ 21:18:40
Postat av: fredrik

haha :p

2007-08-27 @ 18:11:32
Postat av: gunnel

hahah, det är lugnt.. den där gången kan knapt ha räknats.. jag minns ju typ inget. och jag förstår precis vad du menar med att göra saker hundra gånger värre om man blir förbjuden.. been there, done that, bought the t-shirt and wore it out. tihi, och fjärde gången(tredje gången) gillt var fett mysig! -och medelålders män som tittar snett i två timmar är betydligt mer fjortis än vad man (och de själva) tror..!

2007-08-29 @ 21:53:59
Postat av: Sofia

David: Jag säger bara en sak; YES.
Fredrik: ;)
Gunnelbäst: De där snubbarna på cafét kan ju gå och dränka sig i fyrisån eller nått. Haha, jag tror att fjärde gången beats tredje gången, men så kommer inte jag heller ihåg överdrivet mycket ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback