It's a small world

Morbror Törbjörn: "Så vad har du gjort i sommar, förutom att vara i Skottland?"

Jag: "Jag har (...) varit i Skåne, för att hälsa på min bästa kompis Elin innan hon åkte iväg till Nya Zeeland på utbytesår."

Kusin Hampus, Torbjörns 10-åriga son: "Nya Zeeland? Då kanske hon träffar Pontus!"

Torbjörn (i klappa-på-huvudet-ton): "Haha, nja, det tror jag inte."

Jag: "Vem är Pontus, är han på Nya Zeeland, eller?"

Hampus: "Det är min kusin på andra sidan. Ja, han ska vara där ett år."

Torbjörn: "Är din kompis på Nordön eller Sydön?"

Jag: "Norra nordön."

Torbjörn: "Jaha, men det är ju Pontus också!"

Jag: "Vänta, hette han Pontus?

Torbjörn: "Ja."

Jag: "Är han från Stockholm?"

Tobjörn: "Ja."

Jag: "Har han halvlångt, lite lockigt brunt hår?"

Torbjön: "Ja."

Jag: "Men, gud! Det måste vara han som Elin har träffat, den andra utbytes-studenten från Sverige! Jag har sett honom på Elins bilddagbok... Han bor ju i samma lilla stad som Elin!"

Torbjörn: "Ja, det måste vara han! Vad roligt! Han går ju på pojkskola, Elin kanske går på tillhörande flickskola tvärs över gatan?"

Jag: "Ja!"

Torbjörn: "Ja, där ser man, det är en liten värld. Kommer du ihåg att ni lekte på mitt och Karins bröllop? Du var kanske tre år. Ni hade en liten flirt på gång där, tror jag... Det finns tillochmed bilder på när ni sitter i vårt badkar med varandra, alldeles nakna!"
image476

Ofta! Min kusins kusin, en kille som jag suttit naken i ett badkar med och som enligt min mamma var min första kärlek går alltså på samma skola som Elin! På andra sidan jorden. Helt sjukt!

Om ni vill se en bild på min första kärlek och Elins fellow swede, titta in på hennes bilddagbok.

Puss! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Daw

haha vilket najs sammanträffande, rätt otroligt men XD

2007-08-26 @ 21:26:54
Postat av: gunnel

hahah.. klockrent!

2007-08-29 @ 22:01:04
Postat av: Sofia

I lööve it!

Postat av: el

hahah detr ar saaa random!! kul att lasa pa din blogg gull! puss

2007-09-09 @ 11:10:31
Postat av: el

hahah detr ar saaa random!! kul att lasa pa din blogg gull! puss

2007-09-09 @ 11:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback