Någon där uppe gillar inte mig

FUCK. De tog min cykel!

Kommungubbarna, alltså. För första gången i mitt liv ställde jag cykeln på stora torget. När jag kom tillbaka från badet stod den inte där. Whatthefuck. De hade flyttat den till Kåbovägen 17.

OTUR?!

Hämtningsavgift 300 kr.

Jag. Är. Pank.

Nu har jag lugnat mig lite, men jäklar vad sur jag blev! Jag visste inte ens att man inte fick ställa cykeln där. "Så att ambulanser och uttryckningsfordon kan komma fram. Och för de synskadades skull." Jag fick en uppläxning av den självgoda gubben (typ en sån där som skvallrade på sina kompisar som barn och sedan njöt av att se dem straffas av fröken) på utlämningen också. Och då undrar jag bara, vad tusan har ambulanser och synskadade för sig i hörnet vid Åhlens på Stora Torget?!

Nä, inte kul nånstans.

Men något som faktiskt var kul var att bada med Lisa, David å David, Erik och Robin idag. Underbart sköna människor! Jag blir glad av att träffa er. Och det känns så mycket lättare att börja skolan när jag vet att jag ska tillbringa de närmsta tio pluggiga månaderna med folk jag faktiskt gillar. Mycket.

Sen har Tyler varit här. Och nu kommer Anna. Och så vaknade jag hos Gunnel imorse... Men jag gillar att umgås. Och jag gillar att jag har så många fina människor att umgås med!

Puss! //Sofia

PS. Kommentar jag inte behöver just nu: "Jag har ställt min cykel där 1000 gånger och aldrig åkt fast. Haha..." DS.


Kommentarer
Postat av: L

du slipper kommentaren. jag ställde min cykjel där och åkte fast. helvetsjävlaskitjagharintehellerpengar!

2007-08-21 @ 21:52:44
Postat av: david

fan jag som just ville kommentera det igen =/ sant, gud vad jag inte skulle orka NV om inte klassen vore så bra

2007-08-21 @ 22:28:10
Postat av: David K

du var faktist väldigt arg idag också, i alla fall så mycket så att du skrämde erik s.

2007-08-22 @ 19:47:11
Postat av: Sofia

ÅH, Lisa - ska vi genomföra en kupp mot kommunen?!
SJ - du skulle bara våga. Och yes, NV2 rocks.
Kurland - Men så är han ju ganska lättskrämd, också...

Postat av: gunnel

vet du, idag på natten när jag tänkte ställa min cykel där tänkte jag på dig och gav den till linda och anders edan jag sprang in på max och uträttade mitt ärende! jag lärde mig av ditt misstag. det är väl bra..?

2007-08-25 @ 00:36:37
Postat av: Sofia

ja. (sa hon argt.)

2007-08-25 @ 20:51:17
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback