NV2 på utflykt

Nu är det officiellt. Jag har världens bästa klass!

Vi har just varit ute med klassen på Uppsalas universitets fältstation vid sjön Erken i Norrtälje i ett och ett halvt dygn. Haha, det låter jäkligt trist, men keep in mind att vi är NV-nördar. Och att vi har skitkul tillsammans.

Jag är sjukt trött, fast jag inte vaknade av ett mobillarm som ljöd från glaskupan i taklampan klockan fyra i natt, vilket våra kära pojkar gjorde... Skumt, detdär. Men jag pallar ändå  inte ge någon utförlig redogörelse för senaste dygnets händelser, även om jag kan säga såhär:

Jag, David x 2, Oskar x 2 (vad är grejen med att alla killar heter samma sak i vår klass?) och Martin fick i uppgift att "göra nått med fiskar och plankton". Vi fick alltså utforma hypotes, metod, materiallista, ALLT, själva. Liksom de andra grupperna, men de slapp ro ut på vattnet och in i nästa vik i världens motvind för att lägga fisknät, håva in plankton och kolla vattnats syremättnad. Inte för att jag rodde - fem starka killar och jag i en båt, det var ingen som ens tänkte tanken att låta mig ta över årorna... Men jag tror att jag gjorde mig nyttig på andra sätt. Typ utformade hela saken eller så. Fast det är ju bara bra - ömsesidigt beroende!

image481 Medan övriga killar kollade på Simpsons artbestämde jag och Oskar ett antal plankton. Tycker ni det låter ambitiöst? Vi slapp gå upp halv sex för att ta upp nät dagen efter, vilket latmaskarna i soffan fick göra! Sen är det ju Oskars problem att han valde föjla med ändå... Detta är iallafall en Fragilaria crotenensis. ÄLSKAH.

Naj, nu ska det badas. Jag har frusit nästan hela tiden. Det hände förstås att man fick värmande kramar av de mysigaste Davidarna i området, men annars var det svinkallt mest hela tiden...

Det kommer fler bilder och sånt sen, jag lovar. (Jag ska bara tvinga Maggie att skicka sina till mig först. (Du kan få lite låtar i utbyte, Maggie-söt?)) Tills dess får ni hålla tillgodo med dessa små amatörfoton. Och världens bästa plankton, förstås...

 
 Sollenbergs middag. Mums?  Och ett par fina flickor.
 Robin var söt som alltid, och Erik var... inte fullt lika söt.
 Älska ditt affro, David!

Puss och godnatt! //Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

Hoppas vi har fler såna här utflykter, typ det som är skoj med skolan =)hoppas du lägger upp fler najsiga bilder snart, skulle vara sjukt roligt att se

2007-08-29 @ 19:00:02
Postat av: Sofia

Hoppas jag med :)

Postat av: erika

mmmmm knäckebröd med veggieburgare och massor av ketchup och senap. fyhelvete jag trodde jag skulle spy! men annars var det fint (;

2007-09-06 @ 18:10:50
Postat av: elin

mysklassen no 1

2007-09-09 @ 11:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback