Skola? Nu?! Hjälp!

Alltså hjälp. Om mindre än en vecka börjar skolan igen.
Uhh. Inte plugg!

Lisa och jag pratade om det igår och vi var ganska överens om att själva skoldagarna är okej. Att gå till lektionerna, lära sig saker, umgås med kompisarna, flumma runt i korridorerna - det är typ kul! Men sen kommer det jobbiga. Läxor. Provplugg. Uppsatser. Labrapporter.

Labrapporter! Om du inte går natur på Katte och har Erik som kemilärare (även om han är skitbra) - skatta dig lycklig! Det finns ingen större, jobbigare, mer komplex och tankekrävande, ja, mer oöverstiglig uppgift än att färdigställa en labrapport i kemi för Erik. Oh my, och nu ska vi avsluta kursen också...

Och sen har nån dum jävel tyckt att det verkar som en god idé att byta ut alla våra lärare utom tre. OFTA. Så kan de ju inte hålla på! Tillochmed vår älskade svenklärare, som vi satte ihop en namnlista som alla i klassen skrev under för att få ha kvar. Och när vi lämnade listan till rektorn sa han obekymrat: "Det är klart ni får ha kvar honom, vi brukar alltid ha samma lärare inom ett ämne för samma klass!" Och vår klass undantaget, då?! Jag kan iochförsig inte säga att jag sörjer förlusten av fysikläraren, men det är ändå skumt att byta när vi inte ens är klara med kursen. Nä, nån har gjort ett dåligt jobb på Kattes administration!

Men det ska bli kul att träffa alla igen - även om vi är något missgynnade så är vi en jättebra klass! Och om jag ska vara ärlig så börjar jag faktiskt längta efter att lära mig saker. Anstränga hjärnan lite. Den är inte på topp för tillfället. Om man säger så. 

Kyssar och sånt! //Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback