En tysk latmask

Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte har skrivit på länge. Men jag är så LAT. Som jag sa till Hannah; jag skulle kunna gå långt, men kommer säkert sluta som korvgubbe (gumma?) för att jag inte orkar anstränga mig. (Fast det gick faktiskt oroväckande bra på fysikprovet idag, jag löste alla uppgifter...  Jag kanske blir rörmokare ändå.)

Hursomhelst, här kommer lite bilder från landet med stil, klass och smak, som jag besökte förra veckan. 

TYSKLAND.

80952-283

Min pappa och jag myntade uttrycket: "Det finns ingen smaklöshet som tysk smaklöshet." 



  

Fast fina alper har de.

80952-292 

  <--- Jag! Inte, men det verkar härligt.
Om man är odödlig.

80952-280 Det här är faktiskt jag..

 Den här bilen körde vi runt i. Den var rätt ny. 11 dagar gammal för att vara exakt.

 Ett och annat spökhus hade de i Tyskland.

  Och medeltishus i mängder.

 Ursäkta..? "Jodlarvärld" ..! Tyskar är skumma.

Och väldigt trevliga. Man hälsar tillexempel på varandra när man kommer in i affärer och restauranger och alla ler mot alla. Fast...


En mycket intressant upplevelse var när vi var på ett badhus. För det första: Män och kvinnor bytte om på samma ställe. För det andra: Män och kvinnor badade bastu tillsammans. Badkläder förbjudna. (Ja, tyskarna var håriga.)
Ah! Vilken chock för en liten svenska som jag själv. Fast det heter väl att man ska ta seden dit man kommer...


Vi var på världens största naturvetenskapliga muséum också, i München. Där träffade jag en tysk kille som började snacka tyska med mig eftersom han tyckte att jag såg tysk ut... komplimang? Inte. Men han tyckte att jag pratade bra tyska, och det var ju en komplimang!
Men när jag berättade det för pappa senare svarade han: "Ja, de är ju väldigt trevliga i Tyskland i allafall."

 ..?

Ja, tack och godnatt från mig. Nu borde jag plugga (ha pluggat?) till tyskaprovet, men som jag redan erkänt, jag är helt enkelt för lat.. Fast vaddå, jag har ju varit i Tyskland i över en vecka nu, nåt borde väl ha fastnat!

Hare bra!

//Sofia

Kommentarer
Postat av: gunnel

hahah, nice på badhuset. roligt med nya upplevelser..?

2007-03-08 @ 21:53:02
Postat av: emma

Mysigt:)

Postat av: lovisa

SOFIA låna en dator och uppdatera då?! nu börjar bloggen saknas på RIKTIGT

2007-03-11 @ 20:48:36
URL: http://lovisa4life.blogg.se
Postat av: Sofia

Men INGET funkar ju. Fuck bloggar och allt teknikigt!!!

2007-03-16 @ 13:18:57
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback