Imorgon bär det av till Tyskland

Men innan dess ska berätta för alla eventuella läsare som eventuellt kan vara intresserade om min födelsedag, och dylikt.

Igår fyllde jag alltså, som framgår av föregående inlägg, 17. Jag hade en jättebra födelsedag! :D
Den började med frukost och sång på sängen, fortsatte med sång och konserter i skolan (det var "Musik i hela skolan" på Katte igår) och avslutades med middag med bästisarna och fika med grannarna (som också sjöng).

80952-277

Jag fick en hel del kläder. Åtta tröjor och en klänning för att vara exakt. :) Men jag gillar kläder!
Jag fick också lite prylar att vara glad för, bland annat en ny mobil av mamma, ett pennskrin som Lisa hade sytt själv och en "uppdragsbok" av Anna. (Lätt att vi har en helg i Sthlm och utför så många som möjligt av de där uppdragen, Anna och Elin!)

 Såhär glad och kär kan man bli av att få en Idol-Markus affisch i födelsedagspresent, om man heter Anna.

Dessutom fick jag en var sin bränd skiva av Lisa och Elin. Jag älskar att få sådana! Båda två hade dessutom lyckats pricka in såna där låtar som man vill ha men inte kan skaffa (om man som jag inte laddar ner musik. Jag är nämligen laglydig, eller, om jag ska vara ärlig, kanske mest otekninsk). Som "Your song "  med Billy Paul, en cover på Elton John-låten. Ni vet den som spelar i fritidsresereklamerna! Jag har velat ha den i evigheter!! Och Lisa visste inte ens om det... komiskt!
 "Balladen om Cecilia Lind och Herr Fredrik Åkare", tack Elin! Och alla Caprice-låtar. <3


Det var Alla hjärtans dag igår också. Jag tror att jag går emot strömmen av coola människor som säger att den bara är kommersiellt dravel och att de ska uppmärksamma varandra alla andra dagar (sure att de ger varandra rosor och choklad och mysiga middagar varje dag) och säger att det är en bra dag! Vad är det för fel med att fira kärleken lite extra en dag om året? Vi tillverkade i alla fall en massa kort och la i lite random peorsoners skåp.
Apropå det, Magda fick en kärleksdikt i sitt skåp. Gulligt! Vi hade sjukt mycket konspirationsteorier, men kom inte fram till något igår. Fast de kanske kom på vem det var idag, när jag, snyft, låg hemma och var sjuk.

 Tysklands yta är faktiskt bara 3/4 av Sveriges. Det kan man inte tro!

Så... imorgon åker jag till södra Tyskland med min far.
Bara ni två? Yes, bara vi.
Hela sportlovet? Japp, tio dagar.
Jaha, vad kul, vad ska ni göra? Vi ska åka runt och turista. Besöka München, Stuttgart, Rotenburg och det-där-slottet-som-är-förebilden-till-alla-disney-slott-och-som-har-ett-namn-jag-inte-ens-tänker-försöka-mig-på-att-stava och åka skidor och bo på hotell.
Vad roligt! Ja :)

(Okej, det där verkade lite spess, men det är så ALLA har reagerat när jag har berättat om mina sportlovsplaner. Lite onödigt vetande såhär på kvällskvisten.)

Tack och adjö för en vecka och ha det så bra i Sverige!

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Anna

Ha det underbart sötnos!

2007-02-15 @ 22:05:43
Postat av: gunnel

hoppas du det får riktigt mysigt och kul i tyskland! jag har inga pengar på mobilen och kunde tyvärr inte svara på smset.. :S älskar dig

2007-02-16 @ 20:28:05
Postat av: elin

länge sen jag använde internet men nu ångrar jag nsätan att jag inte gjort det när ajg läser din blogg! :) det var en trevlig fördelsedag tyckte även jag ;D. var hemma hos dig i går, tacka solveig så mycket! puss jag saknar dig.

Postat av: Sofia

Tack söta, söta vänner!

2007-02-28 @ 21:13:24
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback