Hinna leva också.

Jag fattar inte hur det kan vara så sjukt mycket i skolan. Och på fritiden. Samhällskunskapsprov, engelskauppsats, prov på hela Matte A-kursen, grammatikprov i svenskan, Devisa och Brahms-rep, träffa alla vänner och familjer, skriva, läsa, räkna, sova. Jag känner mig som den där yoghurt-reklamen, där tjejen har en kavaj med hål för magen och går och pratar i mobil och stressar fram och det ringer igen och..  magen säger : "Jag orkar inte mer" lite uppgivet sådär.

Man ska väl hinna ha ett liv också? Det är klart, allt det ovanstående ingår såklart i mitt liv. Men vad tusan, jag hinner inte ens städa mitt rum som det är nu! Och hinna sova måste man också. Hinna sova. Aningen motsägelsefullt ?

Och klantig som jag är glömde jag såklart Sh-boken i skolan när vi har prov på onsdag och jag inte har pluggat någonting. Härligt! Underbart! Nu tror jag att jag ska skriva lite på min "Fairytale" i engelskan istället.

Men först vill jag meddela att helgen var himla kul! Även om jag inte pluggade hälften som mycket som jag borde. Men som sagt, inte bara hinna plugga och hinna sova, hinna leva också!

 Gunnel och jag. Snöyra!

 Måste inflika denna bild. Min bästa Anna är sjukt bra på att fota. Jag är så stolt!

 Hos Elin i lördags firade vi Eriks 17:e födelsedag. Och sov lite.

//Sofia

PS. Om ni vill se mer av vad jag hade för mig i lördags, titta gärna in på Elins blogg: http://weelin.blogg.se DS.

Kommentarer
Postat av: gerda

sömn är ju asviktigt!

Postat av: gunnel

hhaha! ja brukar leka lite med min navel och citera den reklamen.. :P

2007-01-24 @ 09:49:44
Postat av: emma

Jag älskar den reklamen!!! Min favorit efter McDonalds-reklamen med killen i jukeboxen:)

2007-01-24 @ 10:32:52
URL: http://duvetvem.blogg.se
Postat av: Sofia

Tihi. Reklam kan vara talande ibland. ;)

Sova.. mera!

2007-01-24 @ 19:04:15
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: gerda

detblev helt felt, det där inlägget skulle itne upp på min blogg, utan på fruktbloggen. oops.

2007-01-24 @ 20:48:52
URL: http://frukt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback