Javisst!

Jag kan börja med att säga att jullovet var till belåtelse. Släkt, slapp, klapp och vänner.
Sedan kan jag berätta lite om gårdagen, då min mamma och jag hade en heldag. Vi gick på museum (som var stängt, så stängt taget var vi väl inte där), stan, fikade, var på spabesök, åt och såg på bio. Allt detta tog över tio timmar så när vi kom hem var vi trötta. Särskilt min mamma, vilket visade sig då jag slog i köksbordet vi satt på varsin sida om när jag skulle resa mig.

Jag: Aj!
Mamma: Javisst!! Nej..eh..förlåt! Nejmen...ojdå, menar jag! Jag är nog lite trött..

Det menar du inte? :)


Och så en liten iaktagelse innan jag återgår till engelskauppsats och svenskadikter.
Vi bor i Sverige. Det är januari. Och det regnar.

Vem blir inte deprimerad av det? För att pigga upp alla snöälskare och vinterlängtare där ute tänkte jag  publicera min egenhändigt ihopsnickrade limerik (Inte för att den har med snö att göra, det var bara ett svepskäl. Det egentliga skälet är att jag är barnsligt stolt över den, men det kan jag ju inte säga...)


 En skallig kvinna från Österbybruk
Gick för att köpa sig en fin peruk
Men handlaren sa nej
Och likaså hans tjej

Hon fick nöja sig med en huvudduk

//Sofia 


Kommentarer
Postat av: gunnel

duktig du är! :P

2007-01-11 @ 19:17:54
Postat av: Erik

Hej.

Jag läste ditt inlägg och nu känner jag mig verkligen träffad.

Tack
Erik

2007-01-12 @ 14:17:37
Postat av: Sofia

Tack, Gunnel :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback