Sköna citat och Disneyfilmer är livet

80952-255

Biologilabb i onsdags som inkluderade gråsuggor, plastburk  och tejp. När labben är slut och vi utfört vår fina etologiska undersökning upptäcker vi att en gråsugga fastnat under tejpen. Karin försöker försiktigt pilla bort den med en pincett då jag och Magda hör ett tjut.

Karin: "Ahh! Den gick av!"
Gråsuggan har gått av på mitten, den ena änden sitter kvar under tejpen och den andra har sprätt iväg en bit.
Karin: "Åhnej. Erik, kan kan gråsuggor känna smärta?"
Vår lärare har en liten föreläsning om att alla djur självklart har smärtreceptorer.
Karin: "Oj. Näe. Nu får jag jättedåligt samvete..."

Karin, det är okej. Det var faktiskt en äcklig gråsugga du delade på. De är inte direkt utrotningshotade. :)


(Jag vill bara säga att de två kommande citaten är extra roliga eftersom Lisa och Elin är så smarta i vanliga fall. Men även solen har sina fläckar.)
Jag, Lisa, Maja och deras kompis Ängla sitter och diskuterar skumma saker.

Ängla: "Men ni vet de där polishistorierna när de stoppar upp tryckluftsslangar i baken på folk så att de exploderar?"
Lisa: "Ja, som de gör i Brokeback mountain!"

Lisa, det är viss skillnad på Oscarsvinnande bögfilmer och Jackass-skrönor. Den är liten, men den existerar. ;)


Anna, jag och Elin sitter på min säng och diskuterar en kryssning till Finland va kanske ska företa oss i sommar.

Elin: "Ja, Finland ligger i Oslo, och..."

Nja.. inte riktigt. Men det var nära!


Nu ska jag bevisa att det är min omgivning, och inte jag, som är översexuell.

Robin och jag sitter i cafeterian och ska räkna kemi. Lisa och någon okänd Erik är också där. Erik har på sig en brun och gul-randig tröja som har precis samma färger som det där banangodiset man alltid köpte i fyran.

Jag: "Den där tröjan ser ut som sånt där godis, ju!"
Robin: "Erik, Sofia vill äta upp dig."

Nej. jag tyckte att tröjan såg ut som godis. That's it.


Något senare.

Jag: "Robin, ska vi göra uppgift 17-18 tillsammans sen?"
Erik: "Men gud vad det där lät snuskigt! Typ som värsta sexställningen. "Robin, ska vi göra en sjutton-arton, sen?" Värsta inviten!"

Men vad i... Jag frågade ju bara om vi skulle räkna två kemiuppgifter tillsammans. Hur, HUR, får man det till en invit?!


Svenskalektion där vår lärare pratar om satsdelar. Han börjar sedan prata om något som inte riktigt hör till ämnet och säger:

Joakim: "Jag gör ett liet utvik här, är det okej?"
Hela klassen skrattar. (Utom Magda, såklart, som ser lite förskräckt ut.)
Joakim: "Eller var det ett opassande ord kanske?"

Kanske. Fast det var kul. Och det var inte jag som sa det. :D


Och nu över till Disneyfilmerna.

80952-252

Det är så att min lillasyster är i sin värsta prinsess-ålder och DVD:erna med Törnrosa, Aladdin, Askungen, Mulan och Ariel avlöser varandra. De är faktiskiskt himla bra. Fast det kan ju bero på att jag är löjligt lättrörd. Gissa vems tårar som trillade ner i lillasysterns hår när Ariel fick sin prins Eric på slutet. Eller när Mulans pappa satt och pratade om blommor som inte slagit ut än. Haha. Jag får väl försvara mig med att om man skrattar och är glad för det mesta, måste man få gråta ibland. Som när man ser på Disneyfilmer. (Jag är inte bara löjligt lättrörd, jag lever ett löjligt lyckligt liv också, inser jag, om Disneyfilmer är det som framkallar tårar i det.)
 
   

Mulan förresten, har ni sett den? Den där scenen med en skitbra sång där de hopplösa rekryterna tränar och blir bättre, för att sedan mot slutet av sången bli asbra. Jag älskar den låten! "Mister, I'll make a man out of you.." Och jag älskar såna scener i filmer, där de bygger nått ellar övar fäktning eller förbereder ett bus och det är en bra låt till och man ser hur de gör framsteg. Några pinnar i början och ett hus på slutet. Värsta feel-good-scenerna, liksom!

80952-251 

Sist men inte minst. Varför har ingen gjort en spelfilm av Aladdin?



(Han skulle bli så grymt het i den.)

//Sofia


Kommentarer
Postat av: lovisa

JOAKIM JANSSON FOR LIFE!! han hejar alltid på mig i korridoren HAHA :D
+ att disney är sjukt bra JA! jag har ngra dvd:er hemma som jag köpte i england i somras (A)
KRAM!

Postat av: Anonym

haha sofia din dummer. i will never talk to you again! okej imorrn kanske :P aja, HAN kommer ändå inte läsa det här! för övrigt så stavar engla med E, men wtf who cares?! xxx

2007-01-28 @ 21:42:59
Postat av: Anonym

du är förlåten för dina tårar! Själv grät jag till baywatch idag..

2007-01-28 @ 21:46:30
Postat av: gunnel

du är förlåten för dina tårar! Själv grät jag till baywatch idag..

2007-01-28 @ 21:48:25
Postat av: gunnel igen

ojdå..jobbigt läge :S
skuller allt spam på en seg virusdator..

2007-01-28 @ 21:50:00
Postat av: Neal

Ha ha... roliga citat, ganska klassiskt sen skoltiden, men va fan. Vi kör dem fortfarande :P
Du kan ju se vilka bloggar jag läser genom att se de som är länkade. Läser andra bloggar också. Min favorit är "Det ljuva livet" en riktigt skön blogg!

2007-01-29 @ 00:32:34
URL: http://neal.blogg.se
Postat av: elin

bra inlägg zett. mina citat har slutat poppa upp, det är tråkigt. min amma blev jätterädd när jag sa att vi ska åka till finland ( elelr olso) i sommar. Hon säger att vi bara komemr festa. Vi som vill kolla på gamal byggnader i helsingfors. skandal. puss

2007-01-29 @ 22:33:08
URL: http://weelin.blogg.se
Postat av: Sofia

Gunnel: Baywatch är ju sorgligt dåligt, så jag förstår dig. ;)
Neal: Ja, jag går ju i skolen, så... Och det sista fick mig ju inte att låta askorkad ;)
Elin: Din amma? Haha. Skandal hursomhelst, självklart ska vi bara titta på gamla kyrkor och äta skaldjur!

2007-02-01 @ 14:35:33
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback