DET ÄR INTE OKEJ!

Vissa saker är helt enkelt inte okej. En del fenomen går inte att ursäkta. Fenomen som är så vidriga att det är omöjligt att ens börja förstå hur människor kan utsätta sig själv - och framförallt sin omgivning - för det. 

Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur någon enda människa kan vilja ha dessa saker. Men även om det nu finns såna konstiga människor så borde någon annan göra något åt detta missprydande av Sveriges vackra yta. Det borde förbjudas enligt lag!

Hur kan man, hur kan man, hur KAN man...

image447


...sätta på sig Foppa-tofflor?!?!?!?

Visst hade jag hört talas om dem förut. De fula, konstiga skorna man kunde ha om man jobbade nattskiftet inom vården. Fast inte ens där är det riktigt okej, även om det är mörkt...

Sedan kom jag till Skottland. Där hade alla dem i stan, till Hannahs och min stora förfäran och förundran (är det möjligt?). Men, tänkte vi, britter är väl inte direkt käda för sin goda smak, så det är säkert bara ett lokalt hjärnsläpp.
Men efter det kommer man hem till Sverige, åker till Gotland och inser att Visbys gator är ännu mer belamrade än Edingburghs med dessa hemska tofflor. Hjälp!



image448

De är så sjukt fula. Klumpiga, plastiga, grälla, äckliga, breda, osunda... listan kan göras oändlig. Det sticker i ögonen när folk med crocs (som de ju egentligen heter, men vi kallar dem foppa-tofflor. Det är fulare.) går förbi. Värst är när hela familjen har varsitt omatchat par. Uhhh!

De kan ju inte vara sköna. Det är bara plast! Och konstiga hål. Jag och Magda svalde faktiskt vår stolthet i Visby och provade ett par (det bar emot) - i rent vetenskapligt syfte - och vi kan nu undanröja alla tvivel; de är inte sköna!!!

Än värre (om det nu kan bli värre) är dessa smycken man kan köpa för 19 kr styck och pryda sin Foppa-tofflor med. Jag måste spy snart...

image449

Så snälla,
Bidrag inte till denna onödiga nedskräpning av vårt land!
Plåga inte de som har (en gnutta) stilkänsla!
Sabba inte folks föreställning om de vackra människorna i Sverige!
Förstör inte din egen image eller dina fötter!
Gynna inte Foppas girighet!
Bär inte crocs!!!

image450

Crocs. Är. Inte. Okej.
Och även om du skulla ha abnorma böjelser för dessa hemska skor, tänk på alla oss andra. Det är plågsamt för oss.

http://ihatecrocs.com 

Tack på förhand //Sofia


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har foppatofflor och jag tycker att dom är assköna!! :D
Jag förstår att man börjar hata dom eftersom alla plötsligt har på sig sånna men...
Dom känns kanske plastiga när man provar dom, men när man har gått in dom efter ett par veckor är dom så jävla sköna, helt otroloigt underbara för fötterna! Inte alls plastiga utan mjuka och helt perfekt formade efter fötterna. Och så är dom lätta och känns inte alls klumiga att ha på sig. Det går också väldigt lätt och fort att sätta på sig dom jämfört med många andra tofflor. Och så är det jättelätt att tvätta dom, man behöver bara spola av dom med vatten eftersom dom är gjorda i plast.
Det är därför jag använder dom.
Anars är dom ganska fula, jag skulle t.ex. aldrig komma på tanken att ha på mig dom när jag går på stan... ush där går det för långt, det är ju ändå ett par tofflor man kan ha på sig i trädgården eller nåt sånt.
Och sedan skulle jag aldrig sätta på något så fult som en smyckes grej som ser ut som mussepigg eller liknande...skitfult
Aja Hejdå, hoppas du får en fortsatt trevlig sommar :)

Postat av: Perra

Haha, enig. Börjar se eländet på Thailands gator också..

2007-07-30 @ 11:27:16
Postat av: gunnel

fy fan.. jag kan inte annat än instämma helt! JAG VILL STARTA ETT BÅL!!!! och jag vet vad som skulle vara offret. muahahha...

2007-07-31 @ 20:33:40
Postat av: Sofia

Tyvärr, Lisa, det finns inga ursäkter. ;)
Men jag tycker om dig ändå!
Kära Perra, stackars dig.
Och Gunnel - I'M IN!!!

2007-08-02 @ 19:51:12
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Anna

men eller hur! hahah det är så hemskt att se till o med 4-åringar med sånna..

2007-08-03 @ 14:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback