Idag åker jag till Skottland!

 image378.

Jag kan inte fatta det! Om två timmar bär det av mot Skottland med Hannah! Vi ska besöka Edinburgh, Glasgow och en liten by i högländerna som heter Pitlochry (ligger rätt nära Perth). Vi ska förhoppningsvis uppleva mycket härlig dialekt, män i kjol, vacker natur och annorlunda kultur. Och en hel del regn, antar jag. ;)

   Highlands.

Men skottland är ju inte bara känt för sin vackra natur.

 Whiskyn- betyder "livets vatten" på gaeliska (skottlands urspråk).
 Telefonen - en skotsk uppfinning.
 Säckpipan - en inte fullt lika revolutionerande, men en lika skotsk uppfinning.´
image388 Kilten - okej, det är inte världens mest praktiska klädesplagg, men det är rätt kul med män som bär kjol.

  
 Sean Connery och Ewan McGregor. Vem sa att alla skottar var fula?

image382 Edinburg Castle. Här ska vi bo. Jo, det är sant! På "Castle Rock hostel" som ligger i slottet...

Det ska bli askul att åka dit, vi har planerat i typ ett år! Fast just nu är jag lite nervös, det är första gången jag är utomlands själv med en kompis...

    

Annars har vi ju slutat ettan nu. Jag har lärt mig mycket kemi och lite annat. Men framförallt har jag haft väldigt roligt! Mycket tack vara underbara vänner - nyafunna såväl som gamla!

  Älsklingar. (Och jag)

  Maggie och Lisa = kärlek

  Och mina pojkar!

 NV1 (2?)  <3
 
Okej... en timme och tio minuter kvar... Ihh. Scotland here I come!

//Sofia


Kommentarer
Postat av: Maggie

Ååh, hoppas ni får jättekul i skottland! Vad häftigt att bo på ett slott!
Jag ser ju helt psycho ut på den där bilden (fast det kanske är bättre än drogad... :P) men jag älskar den på dig och killarna :)!!
pussokram :)

2007-06-18 @ 15:35:29
Postat av: Anna

underbart ni kommer ha det (: den här dagen blev verkligen fulländad när vi fick vara hos dig in i det sista ;). älskling vi ses om typ en månad..pusspusspusspuss.

2007-06-18 @ 23:40:41
Postat av: Anna

vänta, ska ni bo I SLOTTET?? SHIT.

2007-06-18 @ 23:41:24
Postat av: elin

det blir jättelul darling! och du, nu läser jag bloggen :P och vi ahr ju en fyr-blogg du gärna får kika på. puss

Postat av: Sofia

Maggie: HAha, jag älskar Peter min och eriks hållning!
Anna: Typ.. nästan.
Elin: den ska jag besöka!!

2007-07-08 @ 17:28:29
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: gunnel

KILT ÄR HETT!!!

2007-07-11 @ 00:07:55
Postat av: Sofia

Fett hett!!! Mm.

2007-07-11 @ 15:09:36
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback