Inte riktigt som Calle tänkt sig

Min farmor (som jag alltid kallat mimmi fast hon inte heter det, lång historia) och farfar är på besök och Mimmi berättar om släktträffen de hade igår och min 13-åriga kusin Calles klädsel:

Mimmi: Det var så bedårande. Han hade såna där byxor som satt nere i knävecken. Och sen hade han ett skärp som satt ännu längre ned på rumpan, svart med små silvernnitar på. Ni skulle sett så gulligt det var! Och sen, vet ni, var det ju en stor glipa där mellen rumpan och skjortan som man såg kalsongerna. Det var blommiga Björn Borg-kalsonger, kan ni tänka er! Jag kände faktiskt igen mönstret, och sen kom jag på att jag ju har presentpapper med precis samma mönster.

Farfar: Ja, Calle trodde ju inte på det först, så Vera fick gå och hämta pappret.

Mimmi: Och det var precis samma mönster! Vit botten med alla möjliga söta små sommarblommar på. Det var roligt minsann!

 

Jag undrar hur kul Calle tyckte det var att hans mormor tyckte att hans coola stil var bedårande och att ha köpt grymma, dyra kallingar som hade samma mönster som mormors presentpapper...

//Sofia

Kommentarer
Postat av: LOVISA

jag vill ge din blogg en kärleksförklaring från mig <3

2007-06-03 @ 23:34:52
Postat av: LOVISA

jag vill ge din blogg en kärleksförklaring från mig <3

2007-06-03 @ 23:34:58
Postat av: Sofia

HAha, jag tackar och bockar. två gånger. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback