Fyra nationella prov på lika många dagar

Är detta på något sätt rättvist? Är detta bra för elevernas psykiska hälsa? Är detta bra för elevernas betyg? Är detta kul för lärarna att rätta? Är detta bra för elevers och lärares livskvalitét? Tjänar någon överhuvudtaget på det här?

Det är ju upprörande. Töntigt ord, men upprörande är just vad det är. Jag känner mig helt sjukt stressad, slut i hjärnan och orolig i magen. Det är klart man klarar det, men bara för att man måste.
 Idag när jag kom hem från skolan, efter ett två timmas NP Ma och ett engelskt tal NP, hade jag en påtaglig känsla av trötthet i knoppen. Hjärnan kändes inte bara sådär mosig som den kan göra ibland, nej, den var faktiskt öm i kanterna (det är sant!). Och det var inte behagligt.

 Aj.

Och jag är mycket böjd att hålla med min kära Anna (som var smart och valde sam) som påpekade detta för mig idag: "Men de kör ju slut på er!" 
Minsann, det är just vad de gör. Kära skolledning, go ahead and utrota oss naturare, bara...

Nej, nu måste jag skriva på mitt pm som ska lämnas in imorgon. Och plugga Ma B, som vi skriver på torsdag...

Tack och godkväll! //Sofia

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag håller med dig! Det är alldeles för mycket stress för en stackars elev. Själv tyckte jag gymnasiet var urjobbigt med så mycket läxor, prov och diverse arbeten som skulle göras hela tiden. Nu på universitetet är det också stressigt men på ett behagligare sätt =). Lycka till med Ma B!

Postat av: LOVISA

hihi ja. sam is the shit. fast man borde gå naturmatte, för ngn matte lär man sig ju inte

2007-05-08 @ 18:51:04
Postat av: Lisa

ja. skojar du. plus svenska-talet på fredag. usch. ta mig bort härifrån!!

2007-05-08 @ 19:50:21
Postat av: gunnel

haha, jag är tydligen ett ännu större offer! (fyra nationella prov på två dagar..)

2007-05-10 @ 18:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback