Oh, vilken härlig dag

Åh. Det här har varit en härlig dag!

Den började väl lite småsegt med fysik på morgonen, men den blev stadigt bättre. För det första fick vi sluta tidigare eftersom jag övertalade vår samhällskunskapslärare (omöjligt jäkla ord) om att vi ville titta på kejsaren av Japan och hans lilla fru. Och kungen, förstås. Det är ju Linné-firande så det står härliga till här i Uppsala.

 

Efter skolan drog jag och killarna, i ett strålande väder, in till staden för att se om det fanns något där värt att  se. Icke. Men det var fint med gräsmatta på Stora Torget! Och alla blommor! Och solen! Och jag fick faktiskt blåsa såpbubblor... :) Neej, jag är inte barnslig, det bara verkar så. 

 image338      

Sedan satt jag och David på bryggan och njöt av solen (eller jag njöt, han dissade den mest) någon timme. Det började bli dags för Gunnel att ringa, vi skulle nämligen käka och gå på bio. Då inget lät i fickan och ingen svarade när jag ringde henne började jag undra lite smått. Jag bestämde mig för att gå in till stan och hoppas på att turen skulle få mig att stöta på henne. Minsann! Turen var på min sida idag... där på Stora Torget var hon! 

image333

Jag hade fått en reklamgrej för en nyöppnad restaurang vid Fyrisån, med ett rabatterbjudande, tag två betala för en. Så där satte vi oss i eftermiddagssolen och åt supergod mat som var nästan gratis. Life is good.

image330

Dags för bio! Pirates 3:an, såklart. Vi har gått på alla Pirates-premiärer, så självklart tog vi detta tillfälle i akt att göra om det.  Vi upptäckte dock, till vår stora fasa, att vi var bland de äldre i publiken... Men iochförsig, det är alla 13-åringars självskrivna rätt att sukta efter pirater och Orlando. (Gjorde vi själva något annat året ettan kom?)

   

Den var jättebra! Lite oväntade vändningar här och där, heta pirater (och skabbiga), kärlek och hat, the Black Pearl och captain Jack Sparrow. Och shit, vad het mr Turner var som pirat. Tja, jag är nog fortfarande 13 när det kommer till vissa saker. Typ Orlando Bloom. Haha, vem är inte det?

image337 

//Sofia

Kommentarer
Postat av: LOVISA

I LOVE YOUR BLOGG

Postat av: NEAL

Låter som en perfekt dag! Som en riktig hedonist :P
Jag blev också ledsen när Pokémon ersatte Spiderman och Teenage Mutant Ninja Turtles m.fl. klassiker i Marvels serier.
Snart 20 år som jag är så ligger mitt beslut fast i att bli pirat och segla de sju haven så 13 åringars känsla för Pirater är inte helt fel. Orlando har jag inget större intresse av, dras mer till Kiera ;)

2007-05-24 @ 08:34:10
URL: http://neal.blogg.se
Postat av: gunnel

HAHAHAHHAHA!!!! jag döööööör!!!!!

2007-05-24 @ 08:37:04
Postat av: Sofia

Ni är snälla och jag gillar er!

2007-05-28 @ 23:05:57
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback