Vem sa att tyska var ett fult språk?

Pust. Här sitter jag på Uppsalas bakfullaste, skabbigaste, skräpigaste och mest osminkade dag. 1:a maj.

 Ja, här sitter jag och försöker göra ett svenskarbete om lånord. (Det heter inte låneord, jag lovar.) Och när jag kommer till Stormaktstiden och den stora strömmen av tyska lånord slår det mig, dessa ord är inte alls fula. Och när jag kommer till romantiken inser jag att dessa ord är riktigt vackra.

 Tysk(land)a är inte alls fult. Sådetså. (Och på det slottet har jag varit)

Riddare, stad och furir. Mutter och mejsel. Dunkel, skimmer och vemod.

//Sofia

PS. Jag KÄNDE Uppsala rätt, det BLEV en kul Valborg! DS.

Kommentarer
Postat av: LOVISA

YASS (typ som sofia i de visa-showen sa, du vet) till alltihopa i din text :D

Postat av: Lisa

mutter är inte ett fint ord sofia

2007-05-06 @ 22:13:04
Postat av: Sofia

Joho!!

2007-05-08 @ 18:29:25
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Lisa

hahah neej!

2007-05-08 @ 19:49:10
Postat av: Sofia

Men! Jo! det är jättegulligt, ju. Mutter... Mmmm...

2007-05-09 @ 22:43:34
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback