David - den ofrivillige dejtingförmedlaren

Är du singel och söker någon att spana in? Välkommen till Davids kompiskrets!

Det började för ett ca tre månader sedan, då min vän T tillsammans med mig gick förbi David och hans goda vän R. Hon utropade då: "Men är R kompis med David?! Han är ju mycket coolare än David! Och rätt het..."
Jag svarade lungt att "Jaaa, de är typ bästisar. Haha, du kan ta R så kan jag ta David! Fett najs."

Ett par månader senare var jag på fest med ovan nämnda R, David och en hel mängd andra, bland annat Davids andra bästis BS. Jag, BS och R pratade hela natten med varandra, främst jag och R, då BS gick och la sig vid fem.
Detta berättade jag såklart för T, och eftersom jag nu fått ett så bra intryck av R, sa jag också åt henne att satsa på honom. Hon svarade "visst, nån gång".

Någon vecka senare kom R upp på tal igen. T: "Jag trodde att han var värsta snygg, men så såg jag honom i mjukisbyxor. Och det var så osexigt!"

Jag, som nu hade fått min David, talade förstås om att en av mina vänner tyckte att hans vän R såg bra ut, men inte i mjukisbyxor. R hade aldrig mera mjukisbyxor på sig i skolan.

Nästa gång jag träffade T frågade jag på skämt vad R mer skulle ändra på och vad som var snyggt, och hon svarade. Detta fortsatte ett tag och snart listade David ut vem det var som var "min kompis". R hade dock ingen aning, men var oerhört nyfiken på vem som spanade på honom.

I helgen fick jag ett sms från T där det stod; "Hallå, Davids kompis BS, ser han ut som en hippie och går på Boland?" Detta var en så klockren beskrivning av BS att jag genast svarade "ja". T svarade att hon hade varit på samma fest som BS i fredags och att hon känt igen honom som "bolands-skabbet jag spanade på i ettan".

Utan att veta om det hade alltså en av mina bästa vänner spanat in min pojkväns två bästa vänner!

Jag sms:ade förstås David och talade om detta sammanträffande.  Det var bara det att David var med R den kvällen och R snodde Davids mobil för att se vem den mystiske stylisten var. R fick reda på att det var T. Som tur var tyckte R att T var värd att spana på också...


Idag satt jag och chattade med T då David loggade in. Han tyckte att jag skulle bjuda in T till vår konversation och snart kom jag på den eminenta iden att bjuda in även R. Jag har nog aldrig varit med om en så rolig msn-konversation!

Och imorgon kommer väl det hela att upprepas med BS...

Pussgodnatt //Sofia

Kommentarer
Postat av: Tessen

haha den där historian var lagom invecklad och underbart rolig :D

2007-11-25 @ 22:19:05
Postat av: gunnel

.....jag är förvirrad :S

2007-11-26 @ 15:30:27
Postat av: Sofia

Tess: Hängde du med? Jag är imponerad!
Gunnel: ...men så var det också ett av de rörigaste inlägg jag någonsin skrivit också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback