Kondomer och knäckebröd

Jag läste just brevet vi fått från Forskning&Framsteg (tidningen) där det stod om vad kommande nummer skulle innehålla.

¤ Norrsken och andra fenomen som lyser i atmosfären
¤ Vad gör humle egentligen i öl?
¤ När Sahara var ett sjölandskap
¤ Varför äter man mjukt bröd i norr och söder, och knäckebröd i Mellansverige?
¤ Hiv, aids och dagens ungdom
¤ Låtsaslekar - det som skiljer människan från djuren

 


Alltså ursäkta, men var någonstans är norrlänningarnas smörgåsvanor intressanta..? Hahaha.



Hela denna dag har förövrigt varit mycket flummig. Jag har lyckats komma försent till alla lektioner, argumenterat för det omoraliska i att äta bäbisar med hjälp av en kondom, fått se coola korttrick, stått med en inplastad smörgårs tryckt mot magen och diskuterat hur den ska få plats där i då min klassföreståndare gått förbi, druckit glögg och hört på gregoriansk musik.


Den där kondom-historien var förresten rätt kul. På svenskan blev vi indelade i grupper för med hjälp av Jonathan Swifts samhällskritiska skrift "Ett anspråkslöst förslag" (ät barn) från 1800-talet, argumentera för och emot detta förslag. (Detta var självklart inte en seriös skrift när den utkom, men visst skulle det minska befolkningökningen om man åt upp en del barn..?)



Jag blev trevligt nog i en mot-grupp. Då vi satt och diskuterade våra argument kom vi (okej, jag) på den eminenta idén att säga "Vi har lösningen på alla era problem" och dra upp en kondom för att skapa lite effekt på slutet. Jag råkade veta att David, som var med i vår motståndargrupp (det-är-bra-att-äta-barn-freaken), hade en kondom i sin plånbok. Så jag gick fram till hans grupp, bad honom följa med och frågade ogenerat om jag kunde få låna den där kondomen.

D (oroligt): "Vad ska du med den till?"
S (hemlighetsfullt): "Säger jag inte."
D (ännu oroligare): "Men, men... (går upp ett ljus för honom) Ska du ha den till svenskan?"
S (leende): "Kanske det..."
D (misstänkssamt): "Svenskan?"

Nej, nej! Jag har spanat in en snygging i korridoren och nu tänkte jag dra in honom på toan... Och därför lånar jag en kondom av min pojkvän. Sannorlikt. Hahaha, igen.

Du är då alltbra söt ibland min kära.

Pussåhej! //Sofia


PS. Mitt förra inlägg var mycket underligt, något skrytigt och inte så lite förvirrat. Till mitt försvar får jag väl säga att jag var väldigt trött. Och att jag, som det så käckt heter, talade ur hjärtat - och mitt hjärta är inte särsklit välformulerat av sig. Det har heller inga tankar på konsekvenser. Så ni får ursäkta. DS.

Kommentarer
Postat av: juz

jojojo swift snubben var dead serious!

Postat av: Daw

Förstod nästan att du inte skulle göra det... men man undrade ju. Puss

2007-11-22 @ 22:16:33
Postat av: gunnel

hahahhahahah xD du är underbar :)

2007-11-22 @ 23:43:34
Postat av: Sofia

Juz: Precis som du, då?
David: Åh, söt. As if jag skulle vilja ha någon annan än dig.
Gunnel: DU är underbar!

2007-11-25 @ 21:44:07
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback