Bildbevis

Musikskolans melodifestival 2007

image598

Innan det började...
MELODIFESTIVAL står det där uppe. (Jag är det röda s:et...) Och på scenen ser man orkestern och körgradengerna.

image602

America, låten där jag och Maggie spelade skumma paparazzis. I bakgrunden syns Miriam som är en stel docka innan hon blir "uppvriden" av min eminenta vingmutter... Then she becomes a staaar!

image599

Vinnarbidraget. Before the World Goes Under - japp, lika stor hallelulja-varning som det låter, med text om att vi ska vara snälla medmänniskor och små söta barn på scen.  Men hon var duktig, Olivia, som båda skrev och framförde låten - 13 år gammal.

Schlagermedly:

image601

Diggilo-diggiley-killarna. Heeelt underbara.

image600

Jag själv som (en blond) Nanne Grönvall och Sarek på väg ut. Wah, det var läskigt, men det var kul också!

Up close:

   Carola.

Tack mamma, pappa, Anna, Hannah, David och, eftersom Erik är en svikare, Davids mamma, för att ni var och kollade på mig! Och extra tack och beröm till Anna för skitsnygga bilder!



Tillsist vill jag bara säga grattis till...

 NV2:s mattegeni Peter, som blivit uttagen till mattelandslaget - en av fem i Sverige. Alla rätt på provet, det vill säga bästa gymnasieeleven i Sverige på matte. Vi är stolta över dig! (Uhh, jag vill också vara sådär äckligt smart! Om man har gått i samma klass som den killen i snart åtta år borde väl något ha smittat av sig..?)

 NV2:s alla kemigenier som lyckades asbra på kemiolympiaden - och särskilt David som var bäst av alla tvåor och trea totalt. Stolt igen. (Och nej jag ser inte alltid så där purken ut på labarna och ja det är den blonda och min egna David som åsyftas.)


 NV2:s showflickor, alltså Maggie och jag, som klarat av värsta största konserten, med dans sång och solo och dessutom två prov och förkylning på samma vecka. Heja oss! Och jaa, lite stolt där med. (Gah, Maggie sminkad! Vart är världen på väg?!)

Tack och godnatt! Nu ska jag försöka kurera min förkylning lite grann... //Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

Du ska vara jättestolt över din konsert! Den var naaajs. Och NV2 is the shit!

2007-10-25 @ 20:18:23
Postat av: Roobiin

Grrattis till alla som har gjort så mkt bra denna vecka haha :D vilken successful klass man går i då :P
men grattis igen iaf

2007-10-25 @ 22:19:37
Postat av: gunnel

iiih! grattis till allt! :D jag är ledsen att jag inte kunde komma och titta på dig. krya på dig

2007-10-27 @ 18:34:58
Postat av: erika

älska nv2! vi är smartast, snyggast och bäst!

Postat av: Sofia

David: Tack! och JA.
Robin: Tack! och JA. och Tack igen!
Gunnel: Tack och Det gör inget och Det ska jag.
Erika: Självklart! och Självklart!

2007-10-29 @ 18:38:29
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback