EGYPTEN HERE I COME!

image618

Om fyra timmar sitter jag på flyget på väg till Egypten! Ihh! Där ska min kära mor och jag tillbringa åtta dagar med att bli äckligt brun, bada i turkost vatten, kolla på tempel och kungagravar, åka båt på Nilen, använda löjligt mycket solkräm, träffa en massa män vid namn Mohammed (50% av Egyptens manliga befolkning bär detta namn) och bara njuuuuuuuuta av livet!

  Vi ska bo två dagar i Hurgada först och bara solsemestra.

  Sedan ska vi göra en mini-kryssning på Nilen resterande dagar och bland annat besöka Hatschepsuts (Egyptens enda kvinnliga farao) tempel och Konungarnas dal.

image616 Nilen

Således kommer bloggen inte att uppdateras särdeles flitigt nästkommande vecka, eftersom dess upphovsman kommer att ha fullt upp med att lapa sol och svalka fötterna i vatten som nästan är för blått, medan en behagligt fläkt smeker hennes hår då båten tuffar förbi gröna ständer och den vidsträkta öknen där bakom...

image617

Men ni får ha det så bra här i det härligt regnruskiga, två-plus-grader-på-morgonen-och-grå-himmel-hela-dagen-novembervädret Sverige erbjuder för tillfället! Nämnde jag förresten att det är ca 28 plusgrader där nere på dagarna..?

Puss på er alla sålänge,
ses om en vecka (när jag är jäääättebrun...)! //Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

wäääh jag vill också! ser helt galet skönt ut!

2007-11-01 @ 00:14:58
Postat av: Anna

jaajaa.. kom hem nu.

2007-11-04 @ 22:24:30
Postat av: Hannah

håller med anna. saaknar dig! hoppas du har det finfint bland palmerna och pyramiderna.

2007-11-07 @ 22:26:54
Postat av: Sofia

David: Japp, du skulle varit där hos mig helt enkelt.
AnnaåHannah: Alltså puss på er! Nu är jag hemma...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback