Hos doktorn

 Jag har varit med om en del intressanta läkarbesök i mina dar. Pinsamma och roliga och bara... konstiga. Inte för att jag är sådär väldigt sjuklig av mig, men jag tycks ändå försätta mig i underliga siuationer när jag väl är hos doktorn. Här är min favoriter:

1.Gynekologen som vägrade tro på att jag var oskuld

Jag var 15 år gammal och min hudläkare hade bokat e tid år mig för att jag skulle diskutera ett visst p-piller som kunde hjälpa mot acne med en gynekolog. Det hela hade alltså inte alls att göra med sex, vilket båda hon och jag var medvetna om.

Hon: Har du haft din sexuella dubut än?
Jag: Nej, jag är oskuld.
Hon: Så du har alltså inte haft sex?
Jag: Nej.

Hon: Och du har ingen pojkvän eller så?
Jag: Nej, jag har ingen pojkvän och jag har inte haft sex!
Hon: "Ja... om du inte har debuterat sexuellt än så behöver vi ju inte göra någon undersökning..."

Vi pratar lite om detta speciella p-piller ett tag, jag får en folder och så. Men innan jag ska gå börjas det igen...

Hon: Så du är alltså oskuld?
Jag: Ja!
Hon: Jaaa, du vet att det är viktigt att skydda sig...

Men hallå, jag var 15 år! Var det så himla konstigt att jag inte hade haft sex ännu?! Jag som är (var) så liten och oskyldig... Hmpf.


2. Kirurgen som berömmde min rumpa

Denne trevlige man i 60-årsåldern skulle ta bort några av mina födelsemärken, sådana som kunde bli farliga. Ett av dessa satt vid min bak.
 
Jag ligger på mage med byxorna neddragna på en brits i ett rum som istället för en fjärde vägg har ett grönt skynke. Där inne finns också min mamma, en sköterska och kirurgen i fråga. Jag uttrycker skämtsamt min oro för att någon ska råka komma in och se mig i detta avslöjande tillstånd. Då svarar kirurgen glatt: Nämen det skulle ju inte göra nått, det är en så himla fin rumpa det här!

Han kommenterar även vid senare tillfällen vilka fina kurvor jag har på mina ben och hur försiktigt han ska skära eftersom det är en så snygg hals han har att göra med. Jo, det var lite snusk-gubbe-varning på honom, men han sa det inte som om han stötte på en utan mer som en man som sett många rumpor och tyckte att just den här var fin. Eller, det var vad min mamma sa efteråt iallafall...


3. Husläkaren som fick höra att jag var kär

Jag är hos doktorn eftersom jag har ont i magen. Magkatarr får jag då och då, men just denna period, början av ettan, har det varit ovanligt mycket. Efter att ha förhört sig som alla möjliga faktorer i mitt liv som skulle kunna påverka det hela, kost, stress, sömn, osv och inte kommit fram till särskilt mycket frågar hon mig för tredje gången: "Är du säker på att det inte kan finna något annat som påverkar? Du böhöver inte vara blyg!"
"Ehm jo... Ja.. jag är väl ganska kär..." svarar jag och rådnar djupt.

Inte något man brukar berätta för folk man inte känner, kanske...


4. Hudläkaren som tyckte att jag skulle höra av mig då jag blivit sexuellt aktiv

"Det är såhär: Du måste äta p-piller om du tar den här medicinen, eftersom man absolut inte får bli gravid när man äter den - det är lag på det. Men jag tycker att det känns oerhört dumt att en ung flicka ska behöva äta p-piller i onödan, så jag tycker inte du behöver det - om du är oskuld och inte är sexuellt aktiv. (Han trodde minsann på mig!) Men du får absolut inte ha sex utan p-piller under tiden du äter denna medicin!"
"Nej, okej, jag lovar att inte ha sex utan att skaffa p-piller först."
"Bra. Och om du känner för att bli sexuellt aktiv så kan du ju alltid höra av dig! Så fixar vi p-piller, menar jag..."

Yes. Ibland får de till de, de där doktorerna!



Tjingeling //Sofia


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag åt två kanelbullar idag på Kanelbullens dag. Hur många åt du?

Postat av: Daw

HAHA sköna doktorer =D

2007-10-04 @ 21:30:03
Postat av: emmely

ja, i bland börjar man ju undra. Inte för att det har hänt något liknade med mej som tur är men jag är ju bara 14 år. Min läkare kommer alltid försent om man har en tid kl 10 så kommer han 10.30. Det är inte bara ibland han kommer försent utan jämt. Sen när jag missade två möten i rad ,första gången var jag sjuk så mamma ringde och meddelade det och andra gången glömde vi bort. Då hotade han oss med att han skulle anmäla oss till soc för att jag var/är överviktig. Men det visade sej senare att jag hade en sjukdom så gör att jag är överviktig.

2007-10-04 @ 21:33:11
URL: http://graje.blogg.se
Postat av: Anna

haha, underbart

2007-10-04 @ 22:50:01
Postat av: gunnel

"Och om du känner för att bli sexuellt aktiv så kan du ju alltid höra av dig!" HAHAHAHHAHAHA!! joo, det var ju ett tag sen nu och jag känner mig lite sugen. har du fortfarande hans nummer..? xD

2007-10-04 @ 22:55:04
Postat av: jenny

hahah, härligt sofia, du lyckas då med de mesta :) :)

2007-10-05 @ 22:13:29
Postat av: Junitjej

Svar till Sofia: Med Scrappa menar jag scrapbooking.

2007-10-06 @ 20:14:53
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Sofia

Junitjej: Noll.
Gunnel: Jorå... och han är nog het på gröten...
Jenny: Jo jag gör ju det :S

2007-10-07 @ 21:41:00
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback