Hur man värvar 100 gymnasieelever till en förening som pressar blommor

Jag ser ett potentiellt offer...

Oerhört entusiastiskt och med alla charmreservar inkopplade: "HEJ! Vill du vara med i herbarieföreningen?! Kattes trevligaste förening!! Vi fikar, mysar, är sociala, grillar korv och är ute i naturen! Och om man känner för det kan man alltid pressa en blomma eller två - eller en skrapenelev, förstås! Annars kan man bara sitta och ha trevligt och dricka varm choklad... Det är inte bara för nv-nördar! Och som du ser kan du lära känna halva Katte genom att gå med i vår förening. Det kommer bli jättekul! Skriv bara på där så skickar vi mail om när vi har möten och så..."

Skeptiskt: "Pressar ni verkligen blommor..?"

Glatt och så övertygande jag kan: "Nej, nej, jag tänker verkligen inte göra det - men man får om man vill! Det är mest Maggie här som är inne på det, vi andra tänker bara mysa och ha trevligt och vara ute och så. Åka på hajk, kanske... Hursomhelst, en intresseanmälan skadar ju aldrig - eller hur?!"



Det slutade med att vi hade fyllt fem A4:a-papper med namn och mailadresser, och fått prick 100 medlemmar. Vår lilla förening som startades av tre tjejer i min klass i år har nu blivit större än MNF...

Det var självklart inte alls min förtjänst. De som hade gjort föreningspresentationen hade gjort ett strålande jobb - alla sa att vår var en av de bästa och det lockar medlemmar. Och många skrev på självmant och innan jag kom dit.

Men jag fick höra att jag borde bli politiker eftersom jag var så bra på att övertala av en potentiell medlem! Och David kommenterade lite skämtsamt och lite surt att jag ju fick alla killar att skriva på... Sedan blev jag enhälligt utsedd till rekryteringsutskott av de andra eldsjälarna i Herbarieföreningen. Yes!! ;)

Det var ju lite kul att vi faktiskt lyckades engagera 100 tonåringar i en förening som utger sig för att göra något så nördigt som pressa blommor... Men jag fick lite lustiga blickar av värvade och försök-till-värvade katteelever efteråt - typ "där är den där galna tjejen som väldigt gärna vill ha med mig i nån blompressarförening. Hjälp!"



Gå med i Kattes Herbarieförening - "vi pressar blommor, och skrapanelever..." (Förstås bäst om man såg föreningspresentationen)


 
Okänd kille:  "Nä, jag trodde väl aldrig att jag skulle gå med i nån herbarieförening..."
Sånt som händer! //Sofia

Kommentarer
Postat av: erika

haha utskott for the win! rekryteringsutskott speciellt!

2007-10-07 @ 19:55:18
Postat av: Elsa

Ja utskott funkar alltid! Och rekrytering var vi bäst på! Speciellt när man besitter de magiska krafterna som du gör Sofia. :)

Postat av: elin

ahah ni ar roliga!

2007-10-08 @ 10:48:17
Postat av: Sofia

E&E: Yeees, utskott we lööve. Och tack, tack för lovorden ;)
E(lin): Vad gör man inte för Katteandan?!

2007-10-09 @ 20:19:54
URL: http://litenfotar.blogg.se
Postat av: Anna

skriv upp mig med :D

2007-10-10 @ 22:31:05
Postat av: Sofia

Sagt och gjort!! :D

2007-10-11 @ 15:39:09
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback