Idag har jag tagit vaccin mot cancer

Livmoderhalscancer, som bland annat orsakas av humant papillomvirus, går nämligen att vaccinera sig mot. Vaccinet heter Gardasil och är gratis för alla tjejer mellan 9 och 17 år. Bra gjort av någon att uppfinna det och bra gjort av landstinget att finansiera det hela!

Men innan jag blev vaccinerad mot cancer så blev jag vaccinerad mot gulsot. Ett vaccin som kändes ungefär som stelkrampsvaccin att få insprutat, det vill säga inte skönt alls. Sedan var mamma och jag på italiensk restaurang och åt lyxpizza, innan det var dags för Gardasil. Det är inte varje tisdag man gör det!

Gardasil gjorde jätteont. Snyft. Min vänsterarm känns fortfarande inte riktigt som sig själv.

Aj. //Sofia

Kommentarer
Postat av: Elsa

Men fan då att jag har fyllt 18...

Postat av: gunnel

JAG VILL OCKSÅ!!!!!!!!!!!! VART GJORDE DU DET?? VEM FRÅGAR MAN?? JAG VILL JAG VILL!!

2007-10-10 @ 14:24:39
Postat av: Sofia

E&G: Se nästa inlägg!

2007-10-10 @ 20:19:35
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback