Jag har ju inte för vana att skriva om pålägg...

...nej, jag brukar dissa bloggar som nämner hur många skinkskivor de har på frukostmackan rätt hårt. Men idag gör jag ett undantag, för det är nämligen FETAOSTENS DAG idag!

GRATTIS FETAOSTEN!!!

image585

Yes. Detta läste elsa och jag i förbifarten i SvD idag. Det känns ju väldigt viktigt att påpeka att denna världesomvälvande uppfinning firas idag. NOT. Alltså, seriöst, det måste vara någon som har alldeles för lite att göra som kommer på att man ska ge fetaosten en egen dag! 

  Fast det är ju förstås rätt gott...

Cheese! //Sofia

Kommentarer
Postat av: Max

Tro mig, vi har inte för lite att göra. Tvärtom faktiskt :) Till skillnad mot tex Kanelbullens dag, så finns det faktiskt en mycket bra anledning till denna dag. Grekland vann rätten till namnet Feta i EU-domstol och 15/10 var dagen som alla ko-mjölkskopior (Arla bla) var tvungna att byta namn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback