Pulkapress

Dagens ding! (Ni vet ljudet ding..? glödlampa+jahaaa, smaart!) var min idé om Herbarieföreningens pulkamöte! Vi i Herbarieföreningen "ska" ju pressa blommor, även om just denna aktivitet är oerhört frivillig så tänkte jag såhär: Det finns alltid växter och blommor under snön... och om man åker pulka på dem så pressar man dem!

Plus att det är barnsligt roligt att åka pulka!



Det skulle dessutom se sjukt kul ut i verksamhetsrapporen vid årets slut: Den 18:e December for ett antal medlemmar ut till Sunnerstagropen för att undersöka den svenska vinterfloran. Med hjälp av medtagna pulkor pressades ett antal okända växter innan det var dags för energipåfyllnad i form av varm choklad och kakor. Vid dagens slut var alla de deltagande medlemmarna uppfyllda av nya kunskaper och gick med behagligt trötta ben och rosor på kinderna hemmåt för att begrunda dagens lärdomar.

Tillslut vill jag bara inflika ett litet "Grattis". (Med min oskyldigaste röst): Grattis på födelsedagen pappa! Nu är det bara två år kvar tills du fyller 50! Det känns väl bra?

Pulkapussar! //Sofia

Kommentarer
Postat av: gunnel

hihi, genialiskt ;)

2007-10-18 @ 13:26:13
Postat av: Sofia

tihi, tack tack :D
Du kan säkert joina Herbarieföreningen fast du inte går på Katte.... Vi har ju redan några sådana, och en biologilärare hos oss! Välkommen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback