Hos Maggie

I mitt förra inlägg skrev jag om oväntade och jobbiga händelser på tåg. Idag ska det handla om oväntade, om än mer spårade än jobbiga, händelser hemma hos en kompis.

Vy från Maggies vardagsrumsfönster:

image485

Jaha..? En syrénbuske, vad är det med det, kanske ni tänker nu.

Men vad är det där vita som skymtar uppe i vänstra hörnet?

image486

En tampong!?

Ursäkta, men HUR har den kommit dit? Som ni kan se är den prydligt upphängd och kan således inte blivit uppkastad och råkat fastna. Maggie påpekar att hon är fullkomligt säker på att hon själv inte är skyldig (vilket säkert kan stämma eftersom alkohol inte ingår i hennes helgvanor). Då busken är för klen för att fungera som klätterställning återstår alternativet lyktstolpsklättring.

Jag, Lisa och Maggie diskuterade igenom detta noga igår, och det verkar faktiskt vara den enda möjligheten. Nu är bara frågan: VARFÖR hänger man upp en tampong utanför någons vardagsrumsfönster?

Alla spekulationer välkomna!

 //Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

Hah! jag sa ju att ni inte skulle plugga kemi!

2007-09-03 @ 17:59:24
Postat av: L

jag tror att det är mitt livs kärlek som gjorde det! iaf en underbar människa :D och david kan ju ÖNSKA att vi inte pluggade!

2007-09-03 @ 21:19:52
Postat av: Sofia

Jag blir så lycklig av att tänka på att det hänger en TAMPONG och dinglar utanför Maggie fönster... Helt underbart.
Mmm, David, bara för att du inte kan plugga med andra människor så behöver det inte betyda att alla saknar denna begåvning! :) Vi är bäst.

Postat av: gunnel

gatukonst! helt klar.. ;p

2007-09-04 @ 10:27:08
Postat av: erika

av samma anledning som man skruvar ur en taklampa och lägger en mobil på ringning klockan fyra kanske?

2007-09-06 @ 18:04:04
Postat av: Sofia

Tss. Kan hända...

2007-09-06 @ 20:47:34
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback