Kvällen då Erik började brinna

Det var i fredags. Jag, David och Erik skulle laga en god vegitarisk middag eftersom vi är vegetarianer den här veckan. Efter middagen (tacopaj) bestämde vi oss för att kolla på film (Hitch). Erik är en sån där olaglig typ som laddar hem och därför satt vi på golvet i hans rum och tittade på filmen på hans dato.. nej, skärm, menar jag förstås! (Är jag inte duktig?!)

Vi hade gjort det riktigt mysigt för oss med madrass, kuddar, filtar, te och tända ljus. Några av värmeljusstakarna stod på golvet, en bit framför madrassen vi satt på. (Ja, jag inser också såhär i efterhand att det kanske inte var den ultimata placeringen av levande ljus, men, men..) Erik satt med benen rakt framför sig och lutade sig mot sidan av sin säng.

Plötsligt hör jag någon som utropar: "Oj shit!!" och jag ser ett ben som far upp och ner medan eldslågor slår upp från det. Det brinner i Eriks byxben! Erik lyckas få ut den mesta elden själv, men så fort han saktar ner benet börjar det glöda rejält igen. Jag tar en filt och kväver den sista elden. Och sedan slänger vi in honom i duschen.

image558 Brännhål i jeansen.

Han blev som tur var inte särsklit skadad, en liten brännskada blev det på huden och jeansen förstördes - men jäklar vad sjukt det var! I några sekunder innan jag fattade vad som hände var det lite läskigt, men sedan kände jag hur scout-träningen kickade in. Haha, nej men ärligt så kändes det som något som man tränat på  hundra gånger förut så man visste precis vad man skulle göra. (Sidospår: Fan vad mina barn ska gå i scouterna! Man lär sig så mycket bra.)  Det enda jag kunde tänka på var iallafall att jag måste kväva elden, vilket var lite svårt när Erik viftade så mycket med benet, men det ordnade ju sig det med sedan.

Det var dock inte så himla kul att gå upp till Eriks pappa och berätta vad som hade hänt efteråt. "Öh, ditt barn började brinna lite grann..." funkar ju liksom inte så bra.

  Plåster på såret. 

Och sedan tog vi fjortis-bilder på varandra. Såhär gick det till: När vi hämtat oss och skulle föreviga denna fredags-action med Eriks webcam råkade jag ta ett kort på Eriks ansikte. Och det skumma ljuset i kombination med den dåliga bildkvaliteten och fågelperspektivet gjorde att det hela såg väldigt fjortis och inte så lite emo ut. Killarna begärde att jag skulle ta ett fjortiskort på mig själv också och blev mycket imponerade av mina fjortis-skills. Jamenherregud, man har väl varit fjortis!! Själv fick jag fick härliga 13-år-och-osäker-och-lägger-upp-fula-emo-bilder-på-mig-själv-på-Kramkalas-känslor och bestämde mig för att ta lite fler fina bilder på pojkarna.

    

Det var, om man bortser från det lilla missödet, en mycket trevlig kväll. Liksom resterande helg. Men oj vad jag inte har pluggat något i helgen. Det skulle väl vara matte jag har räknat lite då...

Puss och godnatt! //Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

Erik är så het! Och du har väl räknat ganska mycket matte?

2007-09-30 @ 22:28:48
Postat av: Sofia

Erik ÄR het. Jo, matte är ju sååå trevligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback