Mitt, ditt och andras liv.

De skiljer sig så mycket från varandra.

Mitt liv, med delar av de triviala problem och stora glädjeämnen det innehåller: Det är studiedagar nu. Så himla välbehövligt! Oj, vad jag inte har pallat skolan den senaste tiden. Men jag ska börja ett nytt liv på måndag, jag lovar!

Jag gillar ju egentligen skolan, tycker om att lära mig saker, älskar människorna och tvångs-socialiteten, gillar känslan av att åstakomma saker. Det har dock inte riktigt funkat senaste tiden  - kunskapsbiten iallafall. Andra saker har känts viktigare. Och även om nuet är underbart så borde man ju faktiskt tänka lite på sin framtid emellanåt. Det vill säga plugga. Ellernejvadtusan, man kan ju faktiskt dö samma dag som man tar studenten - och då gäller det ju att man har haft kul innan dess!

Och till er som nu - gud förbjude - tror att jag gått och blivit värsta bad-girl:en bara för att jag känner mer för att leva än plugga, kan jag påpeka att jag faktiskt var på Katedralskolans nördigaste sammankomst idag. Och det var Kattes nördigaste, vi snackar alltså nördigt! Nämligen övning inför Kemiolympiaden. Jag vet dock inte om jag ska ställa upp - kemi är inte min allra starkaste sida även om det är kul och jag är hyfsat bra på det. Nej, biologi is the shit - den olympiaden ska jag lätt ställa upp i! Längtar, typ...

Men nu tror jag tror att jag ska gå och lägga mig. Jag är sådär trött så hjärnan känns lite öm i kanterna och mosig i mitten, du vet.

Ditt (?) och andras liv: Om du vill ha något att sysslesätta dig med denna onsdagskväll, något som kommer beröra dig, få dina tankar att snurra och dig att inse hur olika liv männikor lever och hur olika problem de brottas med så tycker jag att du ska klicka på den
här  länken, skrolla ned till botten av sidan och bara läsa.

Nej, godkväll kära, bästa, mest beundrade läsare! Nu ska jag dra mig mot sängen och bara njuta av all oplanerad och studiefri tid som ligger framför mig. Studiedagar my as, liksom - lärana kan ju bara inte vara så blåögda så de tror att man pluggar på lediga dagar! Okejrå, nån liten läxa ska jag nog göra. På söndag kväll.



Nattpuss! //Sofia

Kommentarer
Postat av: gunnel

hahahahahahhahahaahaahaahhahaaaaaa xDxDxD kemiolympiad.. hahahahahhahah

2007-09-28 @ 18:28:40
Postat av: Sofia

JAAAAAAAAA: Kemiolympiad!!!! OCH BIOLOGIOLYMPIAD!!! ÄLSKAHHH

Postat av: Sia

*host* Här får du ett hej från en annan nörd som har suttit och övat inför Kemiolympiaden de senaste veckorna. Faktiskt ännu roligare än Högskoleprovet, måste jag erkänna.

Go girl! ;)

2007-10-09 @ 17:01:32
Postat av: Sofia

haha, det är bra! Stolt nörd ska man va!!

2007-10-09 @ 20:21:14
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback