Och plötsligt kändes det inte lika vackert längre.

"Jag har hört rykten om dig, Sofia... Är du tillsammans med nån nu?! Nej, jag fick inte säga vem som sa det. Jaha, går ni i samma klass, är inte det jobbigt? Men hur blir det när ni gör slut?! Gud vad du inte känns som pojkvänstypen! Vaddå, vad föll du för då? Man brukar ju bli kär på våren... Du vet, ta det försiktigt, jag har kompisar som blivit dumpade direkt efter att de haft sex med sin kille. Varför nu, ni har ju kännt varandra i över ett år? Ska vi jämföra vem som har det bäst i sitt förhållande? Men varför inte, det brukar man ju alltid göra. Haha, gud vad hela Uppsala kommer veta det här snart och ha åsikter om det. Jag undrar hur länge det kommer att hålla..."

Och plötsligt kändes det inte lika vackert längre.



Jag förstår att folk är nyfikna. Jag är också nyfiken. Men, snälla, plocka inte sönder och analysera bort det fina.

Rykten? Rykten? Och vad menar du med att du inte får säga, det är inte som att jag vill hålla det hemligt - då vill man väl inte vara tillsammans med någon om det ska vara hemligt?
Ja, i samma klass. Ibland undrar jag om folk har varit kära överhuvudtaget - det är ju inte direkt hemskt att få vara med den man gillar. Få vara med den mycket.
Göra slut? Vi har ju varit tillsammans i en vecka, måste jag tänka på det nu..?
Inte pojkvänstypen, som om ingen skulle kunna gilla mig..?
Jämföra vem som har det bäst? Jag är inte ett dugg jävla intresserad. Andra människor får ha vilka slags förhållanden de vill, underbara eller konstiga - jag känner inget som helst behov av att varken jämföra mig med eller bli jämförd med dem. Varför försöka "bräcka" någon annan? Ett förhållanden är ens ensak - eller tvåsak, då.
Bläh, jag vill inte tänka på gamla klasskompisars och ytliga bekantskapers åsikter om huruvida det är en passande förbindelse eller inte.
Jag gillar honom - kan jag inte få göra det utan att motivera varför och varför nu och varför... åh. 

Jag blir faktiskt skitledsen. Kan man inte bara få vara lite kär och lycklig ifred?



Jag vet att jag inte borde bry mig. Men folks cyniska och missunnande förhållningssätt gör mig ändå nedslagen.

Något som däremot gör mig oerhört glad är mina närmsta vänner. För de har bara helhjärtat varit glada för min skull. Gud, vad ni är underbara!!! Tack, tack, tack för att ni finns! Ibland undrar jag hur jag kunde bli så otroligt lyckligt lottad... 

"Vem som helst kan hysa medkänsla med en vän i hans lidande, men det fordras en verkligt fin natur för att sympatisera med en vän som har framgång."

- Oscar Wilde



Men iochförsig. Vem fan bryr sig om vad världen tycker?!

Jag har ju fått den jag vill ha. //Sofia

Kommentarer
Postat av: gunnel

det är helt rätt sofia! du ska inte låta dig tryckas ner av konstiga åsikter och frågor. hahaha, och du kanske skulle vilja jämföra ditt alldeles nyutspirade förhållande med mitt..? för det är ju så otroooligt normalt ;p eller inte. nää, man ska inte lyssna på vad andra tycker. bara du mår bra och har det bra så är det lugnt! varför tänka på vad som skulle kunna vara dåligt när allt är så himla bra just nu? att njuta för stunden! det är vad folk borde lära sig.
du har mitt fulla stöd! <3<3

2007-09-22 @ 09:45:23
Postat av: Daw

påfrestande människor... jag tycker i alla fall om dig sjukt mycket och det kommer de inte att lyckas ändra på

2007-09-22 @ 10:52:04
Postat av: David

Jag tycker att alla möjliga förrhållanden är bra...förrutom pianolärarinnan, blä. Jag tycker att det är bara väldigt bra att ni är glada tillsammans, you have my blessing ;)

2007-09-23 @ 12:39:53
Postat av: L

alltså helt ärligt, hur roliga kan deras liv vara om de måste hålla på sådär? ni är underbart söta tillsammans och jag blir glad när jag ser er! <3

2007-09-23 @ 20:07:58
Postat av: Sofia

Åh, tack mina fina vänner! Jag säger ju att ni är underbara!
D: Och ingen kan ändra på att jag tycker sjukt mycket om dig heller, David.

Postat av: helena

grattis sofia, jag har ingen aning om vem den lyclige killen ar menmen, GRATTIS! alltid harligt att ha nagon
att gosa med nu nar det borjar bli morkt och kallt! ta hand om dig, pussar helena

2007-09-24 @ 21:13:23
URL: http://helenanisser.blogg.se
Postat av: Sofia

Haha, man tackar! Och visst är det mysigt :D

2007-09-25 @ 18:22:41
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback