På andra sidan jorden

Jag skulle förstås kunna skriva om kulturnätter i Uppsala och mystiska känslor för ännu mer mystiska personer, men jag tror att jag avstår. Jag tror att jag för en gångs skull ska blogga om någon annans liv. Någon vars liv är nästan lika viktigt för mig som mitt eget. Och som dessutom är betydligt mer händelserikt än mitt eget för tillfället. Det är skit att hon bor på andra sidan jorden, den flickan.



Det händer mycket där down under. Mycket och konstigt.
I veckan har Elin...

...varit på dejt på en bondgård

...blivit seriöst tillfrågad om hon vill gifta sig med sin 20-åriga bondgårds-dejt.
Efter att de träffats tre gånger.

...fylledansat med en av sina NZ-kompisars föräldrar

...hånglat med min lågstadieklasskompis Jessica, som tydligen också bor i Wangarei.
Jag orkar inte ens kommentera hur liten världen är. Jessica hade iallafall berättat om hur frispråkiga jag och Gunnel var när vi var små (vi gick i samma klass alla tre) och att hon inte visste med mig, men att Gunnel fortfarande var det. "Hon är en sån där som typ kan säga: Fan va kåt jag blev nu!"
Elin hade svarat att jag också var det fortfarande.

...sovit hemma hos sin bästa NZ-kompis expojkvän tillsammans med ovan nämnda Jessica.
Eftersom jag vet hur rädd Elin är om sitt oskuldsfulla (host) rykte så måste det påpekas att de hade separata sängar. De av olika kön iallafall.

...insett att inga internetsidor utom bilddagboken fungerar för henne.
Stackars liten.

...fått reda på att det är vanligt att ha sex i biosalonger i Nya Zeeland och att föreslå att man ska gå på bio är ungefär som att säga: "Vill du knulla med mig?"
Mystisk nation...

...pluggat tio minuter till en tre timmars lång examen om någon dans med ett så mystiskt namn att jag förträngde det innan jag hörde det.
"Jag kommer vara så korkad när jag kommer hem! Jag har räknar typ sexans matte här." Liite skylla dig själv, bejb? Men ska inte Sverige ha ett slappt skolsystem..?

...ätit typ sånna där vegitariska creps som vi får i skolan till frukost

...blivit påkommen av en killes pappa som hon aldrig träffat tidigare med att ligga i deras soffa framför teven och asgarva (och ni vet hur det låter när Elin asgarvar) åt hur konstiga alla där måste tycka att hon är, medan killen i fråga var i duschen. Pappan hade förstås trott at hon skrattade åt teven och tittat efter vad som var så kul. Det var nyheter på teven.

...sagt att svenskar är kända för att vara små och korta för att slippa förklara att hon är ett undantag.
Jag förstår henne. I Skottland: "But I thought scandinavians were supposed to be tall, why are you two so tiny?" Tiny? TINY?! Fuck off.

...drömt om mig minst tre gånger. 
Första gången la vi ut fårskinn i Domkyrkan tillsammans. Andra gången var vi små igen, gick i sjuan och hade likadana kläder som vi har på ett gammalt fotografi. Jag var sjuk och låg i en säng och Elin sa att jag inte fick vara sjuk, för vi skulle uppleva så mycket roligt när vi blev större och började i nian och gymnasiet! Tredje och de andra gångerna fanns jag bara där i drömmen. Gick förbi utanför fönstret när hon åt mat med sin familj eller dök upp på en engelskalektion. Lite sådär som man drömmer när man är kär i någon.
Det känns bra att veta att någon drömmer om mig på det sättet! :)

image523 
Det är inte lätt att vara vilse i världen.

Men det är bra att ha någon att ringa mitt i natten när man behöver prata. Puss på dig Elin, du räddade min kväll! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahhah, klockren "vilse i världen"-bild..<3

2007-09-09 @ 22:20:41
Postat av: Sofia

Visst är den underbar?!

Postat av: Daw

oj hon verkar ha gjort en del på så kort tid

2007-09-10 @ 16:56:14
Postat av: elin

hahahah..nu later det annu mer random! du skriver bra vad du an skirver om :D

2007-09-11 @ 07:30:29
URL: http://suntjordenrunt.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack, finaste! Haha, vetdu pojkarna i skolan trodde inte på det här - de trodde att jag hittade på...

2007-09-13 @ 01:12:24
URL: http://litenfotar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback