Porr och censur

Det var filmkväll med de bästa tänkbara människorna hos mig igår. De är så kärleksfulla, mina pojkar...

image548 Pimp-Erik! Ska jag känna mig hotad..?

Det är konstigt hur en kväll kan bli så bra trots att man tvingas se på Europas genom tiderna tråkigaste filmer (Filmkunskap A, 50 p). Ni vet den dramaturgiska modellen? Först är det anslag, sen presentation av karaktärerna, sedan fördjupning, sedan konfliktupptrappning - dvs. det blir spännande, och sist ett klimax och en avtoning. De här jäkla filmerna var upplagda på förljande vis: Pyttekort anslag där det inte hände något alls - en telefon visas, typ. Sedan kommer presentationen. Och den fortsätter. Och fortsätter. Och fortsätter. Och fortsätter. Och sedan kommer en avtoning - lite dyster musik och bilder på ofödda barn. Slut.

"Hyllade filmer" - det känns lite kejsarens-nya-kläder-syndrom, alla tycker det är skit men ingen vågar säga det för att inte verka dumma.... Pucko-hyllare!

Jag planerade att föreviga denna kväll, även om det som ni vet är väldigt svårt att fånga stearinljus-mys-flumm-stämning på bild. Men jag tänkte försöka! Dock hade David andra planer...


Okej, en gång är förståeligt att man råkar skymma någon med en kudde. (FÖRRESTEN! YOU'RE IN FOR A TREAT OM DU LYCKAS ZOOMA IN KURLANDS ANSIKTE!!! Jag har aldrig sett något kåtare i hela mitt liv.)

   Men tv..tre, David? GE DIG.

 Titta, där är ju den censurerade Lisa! Och jag kan meddela att det är fullt möjligt att sitta fem personer i min soffa...

Men nu är det hög tid för sängen. Jag sov typ tre timmar igår natt. Förstår inte varför...

Tack och godnatt! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Daw

kunde du inte sova?

2007-09-23 @ 20:54:53
Postat av: Kurland

asså, jag fattar inte hur jag kunde få den minen, det är ofattbart! Men det var kul...i alla fall personerna man var med. Filmen som vi såg idag (persona) av ingmar bergman var mycket värre än den dlåa filmen, det måste ni ju hålla med om.

2007-09-24 @ 18:36:11
Postat av: Sofia

Hahaha, den var ju HEMSK. Och SJUK. Och KNÄPP. Och... vad är (var det) det för fel på snubben?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback