Tycker Om När Du Tar På Mej

Visst är Per Gessle en sångskrivarmaskin utan like. Och visst gör han trallvänliga melodier. Han är väl en hyfsad sångare och en intagande live-artist. Men det är inte därför Sverige älskar honom. Nu kanske jag inte ska dra hela Sverige över en kam - folk kan ha vilka skumma motiv som helst för sin Gessle-kärlek, men jag vet iallafall varför jag tycker så mycket om honom.

Det beror på att han är den enda - nej, okej, någon liten förortsmusiker med en publik på 13 pers skulle säkert också kunna göra det - men den enda etablerade musikern i Sverige, som kan döpa en låt till "Tycker Om När Du Tar På Mej".

Inte ens allas vår Ted hade kommit undan med det. Du måste faktiskt heta Per Gessle för att med hedern i behåll kunna göra något sånt.

 Och det måste man ju bara älska honom för.

Jag tycker om när du tar på mig
Jag tycker om dina fingrar mot min panna
Tycker om när jag betyder nåt för dig
Det kan aldrig kännas bättre än så här

Och sedan har jag alltid fascinerats av detdär med fingrarna mot pannan. Jag får en så himla lustig bild - någon som står en bit bort sträcker ut armen och sätter, appropå ingenting, sina fingrarspetsar mot en annan persons panna. Skumt.

Men jag gillar det skarpt - skriva en låt om närkontakt!

You go, Gessle! //Sofia


Kommentarer
Postat av: Anna

PER ÄR MIN BEJBI!!!! ALLTID!!<3
hahah jag tänker alltid på dig när det gäller fingrarna i pannan..

2007-09-06 @ 22:56:13
Postat av: Sofia

Och du är min bäbis!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback