Rumphår

Jag satt och tänkte på bussen.

Det är ju helt naturligt att vi människor har ögonfransar och ögonbryn (översättning för män: de där hårstråna runt ögonen). Jag menar, det funkar ur ett evolutionärt perspektiv. Det är dåligt att få skräp i ögonen och bli blind, det är bra att inte få skräp i ögonen. Samma resonemang funker väl om huvudhår och kanske övrigt kroppshår. Det är bra att skydda huvudet mot sol och kyla, liksom ben och armar. Och könsorgan är ju rätt ömtåliga de med.



Men nu kommer vi till det stora mysteriet (om man nu räknar bort att vi förlorade vår päls, vilket jag ämnar göra):
Varför har vi hår under armarna? Och varför har ena halvan av befolkningen hår på rumpan?

Under armarna. Det är faktiskt väldigt varmt där. Det är tillochmed ett ställe där man ska värma någons förfrysna fötter på. Och jag vet inte hur det är med er, men jag brukar sällan bli solbränd under armarna. Och rumphåret... Jag vill inte ens gå in på det. Jag tycker i allmänhet att hår är sexigt på män. De ska vara lite håriga... För att vara ytterst ofeministik, men lika ärlig, för en liten stund; Killar som har mindre hår än en själv på kroppen känns bara skumt. Men rumphår, det är fasiken inte sexigt. Det är säkert naturligt, och fyller säkert någon slags funktion, men just den sortens hår skulle nog mänskligheten klara sig utan.



Tillslut önskar jag en god, solig, kväll! Och måste förövrigt säga att jag känner mig oerhört duktig som lyckades springa hela elljusspåret i dag. Ja, jag vet att alla andra springer en mil i veckan, men för mig är 2 km en prestation...

Då är det bara att se fram emot en helg, eller en resterande termin rättare sagt, full av plugg. Vi har seriöst, och detta är ingen överdrift, två prov varje vecka fram till sommaren. Plus ett antal uppsatser och ett "miniprojektarbete" som våra lärare så käckt uttryckte det.

//Sofia

Kommentarer
Postat av: Daw

Det är bra älskling! Spring vidare!

2008-04-28 @ 18:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback