Livets små missöden

Och så kallade I-landsproblem. 

I ett par dagar har man sett fram emot att en ny säsong ens favoritserie ska börja sändas. Äntligen kan man se fram emot tisdagskvällarna igen. Få följa med i intrigerna och förvecklingarna på sjukhuset. Se världens coolaste och mest irriterande doktor bota långsökta sjukdomar på än mer långsökta sätt. Och höra honom raljera över allt och inget på det mest politiskt inkorrekta sätt.

Så slår man upp TV-tidningen.

Och där, klockan nio på fyran, står det inte alls House - seriestart utan Handbollskväll i 4:an - handbolls EM. Fy tusan vad deprimerande.

image720 Snyft.

Förövrigt har jag i dag varit på studiebesök på Uppsalas fjärrvärmekraftverk (eller vad det nu hette) med klassen, där all värme som Uppsala använder framställs, främst av sopor och torv. Eftersom jag redan är halvt döv (hörselgångsinflamation - aj) och det lät rätt högt där inne, hängde jag inte direkt med på vad som sades på rundvandringen.

Sedan besökte vi Uppsalas vattenreningsverk. Där luktade det bajs.

//Sofia

Kommentarer
Postat av: frida hagdahl

förstår din besvikelse men handbollen kommer bli spännande! hoppas allt är bra med dig sofia! jag hoppas på att få träffa dig snart :) kramar/konfa-syster frida

2008-01-22 @ 20:27:45
Postat av: Kurre

Hallå, I-landproblem, nänänänä det är mycket större än så. Det är ett världsproblem (eller ett europeiskt problem) som måste åtgärdas! Hur kan veckan fortsätta utan House, han e ju GUD!

2008-01-23 @ 17:19:19
Postat av: Sofia

Frida: Du hopplösa sportnörd :) Jag med! erica å jag har alltid planer på att jag ska komma till falun, men det blir aldrig av...

Kurre: Europa, Kurre, det är ju där I-länderna ligger. Lilla du.
Men en sak har du rätt i: House är gud.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback